för 7 timmar sedan
Trådstartare
Sedan va 3 veckor tillbaka har det skallrat en hel del när vi backar med vår Volkswagen Cross Up (från 2016). Det har låtit som något sitter löst. Vi har inte märkt det när vi kör framåt utan speciellt när vi backar och man släpper upp kopplingen till en specifik postition. Idag tittade jag under bilen och mörkret att en plåt sitter löst. När jag rörde vid plåten droppar det också vatten från undersidan ungefär i höjd med framhjulen (kan i och för sig vara kondens från ACn men jag nämner detta ändå). Jag misstänker att det eventuellt är den här lösa plåten som orsakar ljudet. Jag filmade allt med telefonen om någon vill titta för att få en bättre uppfattning om vad jag menar. Finns det någon här som har en aning om vad det är för plåt? Om min misstanke om att det är detta som orsakar knarrandet när vi backar är korrekt och isåfall vad det skulle kunna tänkas kosta att få det åtgärdat på en bilverkstad? Google Gemini säger att det är värmeskölden som skyddar avgasröret, och det låter ju rimligt, men jag vill gärna fråga er också. Tack på förhand!
https://youtu.be/IeDmGRF0DmI
Senast redigerat av Flamslag (för 7 timmar sedan)