2252
Sök

Audi 80 som jävlas!

2 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Tja!
Son rubriken säger så har jag en Audi 80 som har några problem jag inte vet vad det är.

Det är såhär: när jag ska använda bilen och den har stått still under natten, så startar den inte på engång jag vrider om nyckeln, utan den liksom "gnuggar" precis som att det är lite soppa ( men det finns soppa I den), när den väl går igång så är den småseg att komma upp och fart och "puffar" några gånger. Men har man kört ett tag med den så går som den ska. Har kollat alla tänkbara kablar som jag kan komma på som har på tändning/start att göra, utom jordabalken från motor till kaross för den hittar jag inte.

Tomgången är lite låg på den, tomgången ligger på 7-800 varv men ska egentligen ligga på 1000varv.
Sen måste ju lambdasonden bytas men den har väl inget med start/tändning att göra??

Är det någon som kan tänkas veta vad det är för fel och hur det ska det ska fixas?
// LG
Senast redigerat av Muotka87 (för 2 timmar sedan)

* Voff voff *
10 986 Inlägg
för 2 timmar sedan
Audi 80 gjordes under rätt många år och i flera olika modeller med ännu fler olika motorer. Jag tror det kan vara bra med lite mer info.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

2 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Brådhis skrev:
Audi 80 gjordes under rätt många år och i flera olika modeller med ännu fler olika motorer. Jag tror det kan vara bra med lite mer info.

Årsmodell 93
5 cylindrar
Bensin
Motoreffekt 98kw

Sök