4957
Sök

Göra om fult lagat stenskott?

4 Inlägg
för 21 timmar sedan
Trådstartare
Hej! Jag har försökt fixa stenskott på motorhuven och insett att det inte var helt lätt. Originallackburken jag har kom med en liten pensel som dock var för stor. Det har gjort att jag nu tyvärr har på några ställen små upphöjningar av torkad lack som ser väldigt fult ut. Har någon ett tips på hur jag ska göra med dessa? Slippasta, få bort och göra om från ruta 1? Eller har någon ett bättre tips?
Tacksam för svar och hjälp!
/Thomas

Fri fart för ett fritt folk!
14 718 Inlägg
för 21 timmar sedan
vattenslip typ 1200papper och börja gnussa med en liten slipkloss
skulle köra en hård variant för att bara ta topparna på utsticket.  en mjuk tar hela ytan och risk för genomslipning

https://ubf.se/slipmaterial-utrustning/ … e-psa-grip

Kör fort så hinner inget hända...

4 Inlägg
för 21 timmar sedan
Trådstartare
Tack för ditt svar!

6 495 Inlägg
för 20 timmar sedan
1200 våtslippapper och vatten ...men sedan måste du gå upp i finhetsgrad till 1500, 2000 och 2500 och sedan rubbing och lite vax.
Jag använder en liten 10mmx 30mm  x50mm stor träkloss till små lackslipningar. Men...den amatörlack du köpt på bilfirman lämpar sig inte till att polera. Jag använder själv 2komp billack när jag bättringsmålar. En sån lack blir stenhård när den härdat till sklillnad mot din lufttorkande färg.

4 Inlägg
för 15 timmar sedan
Trådstartare
Tack!

4 Inlägg
för 15 timmar sedan
Trådstartare
Hur gör ni för att inte få en "upphöjning" av torr lack när ni tex fixar stenskott?

6 495 Inlägg
för 10 timmar sedan
Jag använder airbrusch och 2 komp billack  (Spies -Hecker)!
Med pensel blir det alltid en upphöjning !
Använder man amatörgrejer som färg köpt på bilfirmor (liten flaska/burk med pensel i) så måste färgen torka i dagar/veckor innan man kan börja slipa ner den.

Sök