Manuell eller automat är en bra sak att nämna här, och jag håller med om att felet bör beskrivas bättre.
Har kollat på en bil med exakt den beskrivningen, och felet var rasad kamkedja som slagit sönder precis hela motorn. Givetvis fungerande inte motorn öht efter det raset, men den fortsatte ju rulla av farten den hade. Att då trycka på gasen i det läget ger ju inget alls.
Närmare beskrivet av just den bilägaren blev det " bilen bara saktade in till den stannade, trots att jag gasade".
Är det däremot som man skulle kunna tro på beskrivningen är det troligaste felet en drivknut följt av kopplingen som gissning nr2.
Båda kan ge sig utan förvarning även om absolut vanligast är ett klickande/klappade ljud vis sväng från en dålig drivknut och att kopplingen slirar mer och mer.
Automater kan drabbas av mycket mer.
Givetvis kan växellänkage hoppa ur, osv, men då känns spaken annorlunda också.
Så en lite mer ingående problem och bilbeskrivnng tack!
Senast redigerat av Mossan1 (Igår 15:19)