3668
Sök

Hur fixar man en spridare som fastnat öppen?

28 Inlägg
för 21 timmar sedan
Trådstartare
Growe skrev:
ElGurra skrev:
Growe skrev:

nej jag tror nämligen tryckaren är totalt kass på spridaren och nu har det ätit ner sig i spridaren och det har gjort att den fastnat.. 

men ta av ventilkåpan och kolla..  man måste börja någonstans..  det är ingen svårskruvad motorn..  för att vara en diesel är det nog en av dom mer lättaskruvade maskinerna.. 
och det finns ingen genväg för att lösa en pd motorn när man får spridarfel.   kan du prova att knacka till på den men tveksamt att det hjälper.. men ventilkåpan måste bort för att komma åt spridaren.. så av med kåpan ta kort på spridaren och kammen där det strular så får vi se hur illa det är.   

fördelen är att det är en av dom bästa dieselmotorerna som gjorts.. det och merceders om60x maskiner.

Kan man höra om den är öppen eller se tryckaren och se slitage? Tänkte fixa den så den är någorlunda brukbar imorgon.
Ytliggare en fråga är om reparationsatsen som är på dendär ebaylänken du skickade innehåller domhär tryckarna som sägs slitas om jag förstår rätt.

mm exakt  men oftast är ställskruven dålig oxå men det enda sättet att veta är att ta av ventilkåpan hur man än gör. 

för spridaren sitter inte synlig någonstans utan man ser bränslerören gå in i toppen sen sitter allt på insidan

https://www1.garaget.org/gallery/images/252/251755/251755-cafda19d27a63bf0b60a9d10f195845f.jpg

Såhär såg det ut idag när jag startade den, hann inte skruva bort topplocks-locket. Den har bara rykt vitt tidigare men nu rykte det också svart som du ser. Gissar att det är något mer bränslet då

Fri fart för ett fritt folk!
14 720 Inlägg
för 21 timmar sedan
ser mer ut som turboras

Kör fort så hinner inget hända...

28 Inlägg
för 19 timmar sedan
Trådstartare
Growe skrev:
ser mer ut som turboras

Å herre, hoppas inte, den verkar inte vara så jätteslö dock

Sök