Det är inte så att du har nåt MC-kort? I sådana fall spelar ju trim och hastighet ingen roll, går den fortare än den borde klassas den väl som lätt MC om jag inte missminner mig.
Fördelen med en klass 2 moped är väl att man får köra på cykelbanor och liknande med dom, så det kan ju bli lättare att ta genvägar. Om nu reglerna ser likadana ut fortfarande.
Just nu är jag inne på att köpa en klass 2-moppe som ägaren hävdar inte är trimmad men går i 45. Bara polisen köper den historien också om jag blir stoppadPolisen kommer enbart bry sig om topphastigheten, om du nu blir stoppad, otrimmad eller ej. Men samtidigt är ju frågan hur stor chansen är att du blir stoppad. Nu kan jag inte uttala mig om hur din färdväg ser ut och var du bor, men jag ser nog polisen max 1 gång varannan vecka på väg till och från jobbet, och kör man förståndigt lär väl det vara ett ännu mindre skäl att bli stoppad.
Om regplåten inte råkar försvinna så fort man parkerat moppen vid cykelstället?Detta hade jag nog kört på om jag var du, sätta skylten med kardborre eller nåt så man snabbt kan plocka av den. Men då enbart för att slippa parkering, jag beivrar inte att man ska utnyttja det på nåt annat sätt.
När det kommer till typ av moped hade jag nog kollat efter vätskekyld 4-taktare på grund av en mjukare och tystare gång. 2-taktare låter så illa tycker jag

Gärna Piaggio eller Yamaha som brukar vara bra kvalité när det kommer till mopeder.