2698
Sök

Bilhandlare säljer leasad bil

1 Inlägg
Igår 13:02
Trådstartare
Jag kikar efter ny bil och stötte på en bil som säljs av en bilfirma och enligt Biluppgifter.se är bilen i fråga leasad. Det är inget jag sett tidigare och blev lite fundersam på varför. Någon som har koll på detta? Är det något man bör akta sig för?

Fri fart för ett fritt folk!
14 729 Inlägg
för 9 timmar sedan
Det händer i bland.    Så klart köper du den inte så länge spärren är kvar.      Var och hämtade en skåpbil min chef köpte för någon vecka sen den hade en leasing spärr på sig   firman sa att vi inte kunde få med oss bilen hem direkt och var öppen med anledningen.   Så fort spärren var lyft så åkte jag dit och hämtade bilen  dom gjorde ägarbyte och allt som gick igenom samma kväll.     Nu betalade vi bilen "kontant".  och gjorde överföringen direkt när spärren var lyft    jag tror dom köper bilen direkt av leasingbolaget kanske så är spärren kvar tills bilen är såld eller så är det lite trögt och tar en stund att få bort spärren. För det tog cirka 1vecka. Innan vi fick bilen   eller så är det ett sätt att inte ligga ute med så stora pengar på bilarna som har på lager. För det drar snabbt iväg o pengar denna firma hade ju 25-30bilar och var i min värld liten med en anställd. Så dom kanske inte har någon miljon över att låsa upp i bilar.

Kör fort så hinner inget hända...

3 696 Inlägg
för 3 timmar sedan
Alla appar uppdaterar inte stup i ett heller.
Verkligen inte i realtid.

Tex "kreditköp" kan stå i dagar, ev veckor i tex appen Biluppgifter trots att lånet är löst. Egen erfarenhet när jag övertog en bil ur dödsbo.

Fri fart för ett fritt folk!
14 729 Inlägg
för 2 timmar sedan
Mossan1 skrev:
Alla appar uppdaterar inte stup i ett heller.
Verkligen inte i realtid.

Tex "kreditköp" kan stå i dagar, ev veckor i tex appen Biluppgifter trots att lånet är löst. Egen erfarenhet när jag övertog en bil ur dödsbo.

så kan det helt klart vara..  man får gå in på transportstyrelsen.

men som i min chefs fall var den leasing spärrad när han tittade på den skåpbilen en Merceders Citan  men bilhandlare sa det innan han ens åkt dit.  sen tog det cirka 1vecka innan vi kunde hämta bilen pga spärren.    men man ska vara försiktig.    Det finns alltid folk som luras. 
nämner dom inte en spärr så bör man nog vara försiktig..

Kör fort så hinner inget hända...

Sök