2236
Sök

Opel Astra Caravan 1.6 -07, Blinker lyser efter avstängning

4 Inlägg
fredag 07:39
Trådstartare
Hej,

häromdagen när jag kom ut till bilen märkte jag att batteriet var urladdat. Efter jag laddat upp batteriet startade bilen som den skulle och allt verkade okej. Men efter jag stängt av bilen och klivit ur märkte jag att blinkern vänster fram stod och lös kontinuerligt, antar att det är den som stått igång och laddat ur batteriet under natten.

Om jag låser eller låser upp bilen så slocknar blinkern i ca. 25 sekunder, och sedan samma problem igen. Jag har nu försökt att rycka alla säkringar en i taget när blinkern står igång, men ingen av dom verkar bryta strömmen till blinkern.

Någon som har haft liknande problem eller kan ge tips på fortsatt felsökning? Kan det vara så enkelt som elfel bakom blinkern? Eftersom det återkommer efter lika lång tidsintervall varje gång så får det mig att tro att det kan vara den interna datorn som gör något knasigt vid avstängning.

Tack för tipsen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/253/252111/252111-6f2e14e43e4e1ae5ced9c358e504445b.jpg

86 Inlägg
Igår 13:32
säkert jordfel eller relä som hängt sig

blinkar den som vanligt när du använder blinkers?

4 Inlägg
Igår 16:59
Trådstartare
Funderade också på jordfel, men tänker att det borde ge utslag på fler ställen än bara höger blinker fram?

Tack för tipset, ska kika reläerna en extra gång.

Ja precis, blinker och varningsblinker fungerar helt som vanligt. Felet uppkommer endast 30 sekunder efter avstängning.

* Voff voff *
10 991 Inlägg
Igår 18:22
Ett långskott, men tyska bilar har ju ofta funktionen att om man sätter på blinkersen med bilen avstängd så lyser positionsljusen på den sidan. Tänker att det iaf är en länk mellan blinkers (spaken) och att någonting är tänt efter att bilen stängts av...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Fri fart för ett fritt folk!
14 753 Inlägg
Igår 20:43
drag?  inte ovanligt att man fått en skada på kablarna där bak och att man får bakström den vägen..

Kör fort så hinner inget hända...

4 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Brådhis skrev:
Ett långskott, men tyska bilar har ju ofta funktionen att om man sätter på blinkersen med bilen avstängd så lyser positionsljusen på den sidan. Tänker att det iaf är en länk mellan blinkers (spaken) och att någonting är tänt efter att bilen stängts av...

Bra idé, men bör inte blinkern bak sättas igång samtidigt då? Om jag sätter på blinker efter avstängning så lyser positionsljusen på den sidan och blinkern slocknar oavsett sida.

4 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Growe skrev:
drag?  inte ovanligt att man fått en skada på kablarna där bak och att man får bakström den vägen..

Aha det var som tusan, det ska undersökas. Tackar.

Sök