1598
Sök

El Volvo 740-90

4 Inlägg
torsdag 23:35
Trådstartare
Jag plockade bort alldeles för mycket grejer från min bil och står nu med en sladd i handen som jag inte vet vart den ska sitta. Vet att den ska sitta i motorutrymmet någonstans. Tjock kabel ca 50 cm med rött hölje.  Tänkte om någon kunde ge en bra bild på sitt motorutrymme/ eldragningen?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 367 Inlägg
fredag 06:42
Pottan01 skrev:
Jag plockade bort alldeles för mycket grejer från min bil och står nu med en sladd i handen som jag inte vet vart den ska sitta. Vet att den ska sitta i motorutrymmet någonstans. Tjock kabel ca 50 cm med rött hölje.  Tänkte om någon kunde ge en bra bild på sitt motorutrymme/ eldragningen?

Hur tjock är en tjock kabel? Du får nog skriva hur många mm2 den är.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

4 Inlägg
för 12 timmar sedan
Trådstartare
Tack för svar! Kabeln är 9 mm i tjocklek. Allt går runt när jag har försökt starta, det blir bara ingen gnista:( https://www1.garaget.org/gallery/images/249/248856/248856-178af28892a1dc126bedf896fa0398af.jpg
Senast redigerat av Pottan01 (för 11 timmar sedan)

Fri fart för ett fritt folk!
14 753 Inlägg
för 2 timmar sedan
normalt är ju +kablar röda men i det här fallet kan den där kabeln vara till vad som helst då det inte är en orginal kabel..   för ditt startproblem och eventuellt vad kabeln är till testa att sätt en startkabel mellan karrossen och motorn..   skulle kunna vara en jordkabel som fattas  fattas jorden på motorblocket fungerar inte motorn.. 

Men som som sagt totalt omöjligt att gissa vad en icke original kabel ska sitta tyvärr.. man måste nog vara lite uppmärksam när man skruvar isär saker så man vet var kablar och sånt ska gå.

Kör fort så hinner inget hända...

Sök