3069
Sök

Alternativ till BSR

568 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
Hej, har i många år haft BSR på mina tidigare audi bilar och jag uppskattade enkelheten med PPC dosan som gjorde att man mycket enkelt kunde backa fram och tillbaka  mellan trim och original. Effekten med steg 1 gjorde inte bilen till en raket men det var trevligt att öka på med några hästar till och framförallt, mycket bättre vridmoment så det dög bra för mina behov

Nu är det tyvärr så att till min nuvarande audi funkar det inte längre med PPC, det har tydligen blivit tekniskt för komplicerat. Man måste lämna in bilen på ett BSR service center så fixar dom det på annat sätt men det tar tid, man får vänta i timmar, och det kan skrivas över vid kommande servicebesök. Vilket gör att hela proceduren blir för omständig, det ger jag mig inte in på

Så en fråga till er, känner ni till något annat alternativ till BSR där man med en liten dosa kopplat till ODB uttaget kan göra motsvarande??

Fri fart för ett fritt folk!
14 759 Inlägg
för 2 timmar sedan
alla firmor använder samma grundteknik så mest troligen hittar du ingen annan utrustning som klarar det heller.. just pga det inte är tekniskt möjligt på ditt fordon. 

men om du säger till på servicen och får det nerskrivet att dom INTE får uppdatera programvaran på din bil. så får dom betala omprogramering på din bil.. 

polarn har optimerat bilar sedan 2012 och det händer ibland att kunders programvara blivit överskriven och då har dom som servat bilen fått betala en ny optimering. smile
så det problemet är ganska lätt löst. 

min bil är från 2010 den går inte heller att använda dosa till  men polarn har mina orginalfiler och en hög med optimeringsfiler till min bil i sin dator så det går smidigt att ändra tillbaka om man skulle vilja det smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök