3818
Sök

Köpråd

263 Inlägg
för 23 timmar sedan
Trådstartare
Håller på att hjälpa frun med bilbyte och skulle behöva lite tips/köpråd...

Funderar lite på antingen en Volvo XC60 D4 AWD Classic Momentum, årsmodell 2017 som har gått ca: 22500 mil.

Eller

Subaru Outback 2.0 4WD Lineartronic, årsmodell 2016 som har gått ca: 19300 mil.

Nån som har nåt tips?!
Senast redigerat av Icebear (för 23 timmar sedan)

7 713 Inlägg
för 7 timmar sedan
Av dom två tar jag utan tvekan Subarun!

15 Inlägg
för 6 timmar sedan
Är dessa tu de enda alternativen frun kan tänka sig?

263 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
The-GOAT skrev:

Näe.. Men utbytet av begagnade bilar är väldigt litet i den prisklass hon eventuellt har möjlighet att köpa en bil i, hon har väl tänkt köpa nåt nyare och bättre senare när hon har möjlighet att ta ett lån. Men just nu och i den här prisklassen är som sagt utbytet inte så stort, utan då är det dom 2 bilarna jag har sett som ser någorlunda vettig ut.

15 Inlägg
för 3 timmar sedan
Icebear skrev:
The-GOAT skrev:

Näe.. Men utbytet av begagnade bilar är väldigt litet i den prisklass hon eventuellt har möjlighet att köpa en bil i, hon har väl tänkt köpa nåt nyare och bättre senare när hon har möjlighet att ta ett lån. Men just nu och i den här prisklassen är som sagt utbytet inte så stort, utan då är det dom 2 bilarna jag har sett som ser någorlunda vettig ut.

Bilar runt 150-200k finns det ju hur mycket som helst utav ute på marknaden.
Jag utgår förresten ifrån att Outbacken är en 2.0 bensundriven eftersom du inte skrev något om diesel.
Subaru i all ära gällande driftsäkerhet men dieselmotorer visade sig vara något dom inte är något vidare bra på att konstruera.

I det aktuella prisspannet tipsar jag om bensindrivna HRV och RAV4, bägge mycket pålitliga och av samma biltyp som XC60.

263 Inlägg
för 14 minuter sedan
Trådstartare
The-GOAT skrev:
Icebear skrev:
The-GOAT skrev:

Bilar runt 150-200k finns det ju hur mycket som helst utav ute på marknaden.
Jag utgår förresten ifrån att Outbacken är en 2.0 bensundriven eftersom du inte skrev något om diesel.
Subaru i all ära gällande driftsäkerhet men dieselmotorer visade sig vara något dom inte är något vidare bra på att konstruera.

I det aktuella prisspannet tipsar jag om bensindrivna HRV och RAV4, bägge mycket pålitliga och av samma biltyp som XC60.

Outbacken är en diesel.

Tror inte att hon är intresserad av varken HRV eller RAV4.

Nu beror det nog lite på var i landet man bor angående utbud, och här är utbudet inte så stort runt 150-160,000. Man vill ju inte åka runt halva Sverige heller för att få tag på en bil, utan man köper ju helst nåt som finns i närheten. Sen vill hon inte ha vilket bilmärke som helst, utan helst ska det vara Volvo eller Subaru eller möjligen Mitsubishi. Men för tillfället så är dom ända bilarna som finns i den prisklassen och i närheten den där Volvon och Subarun. Hon har en Subaru Outback diesel nu också som hon varit nöjd med, så hon skulle som sagt kunna tänka sig en Subaru igen.

Sök