5818
Sök

Snabb brukis Supra

272 Inlägg
27 november 2005
Trådstartare
Höger klick, spara som..
http://homepage.mac.com/rdwoon/8.99Pass2PSCAVegas.mov

http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/RyanWoon1.jpg
http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/ryanwoon_update_4.jpg

För er som inte anser att Ryan Woon's Supra är en "gatbil" eller brukis bil, kan ju då förklara för mig varför han har dyra HRE fälgar, ljud i bilen från Alpine, MB Quart och JL Audio om bilen inte ska användas på gatan och varför han har kvar fabriks getrag v160 lådan men en 2 skivig kolfiber koppling om den inte ska gå på gatan? Tror han skulle ha bytt till en th400 eller pg låda om han enbart är ute efter snabba tider. Sen så tror jag han har väldigt skoj med sin bil på gatan trots att han har 60-fots tider på 1.3 sekunder, såg att Sharky hade invändningar emot wink
Senast redigerat av BoostLogic (27 november 2005)

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

1 639 Inlägg
27 november 2005
Låt oss en gång för alla fastslå detta.... MKIV KROSSAR ALLT, ALLA KATEGORIER.... smile

Här i Sverige finns ju en kille som körde ungen till dagis i en Supra som gjorde låga nior, heheheheeeeeeeeeeeeeeeeeee big_smile
Senast redigerat av mrcelica (27 november 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Administratör
11 967 Inlägg
27 november 2005
Jisses vilken monsterturbo! big_smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

272 Inlägg
27 november 2005
Trådstartare
chrizz skrev:
Jisses vilken monsterturbo! big_smile

Garrett GT47-88mm wink

Projekt 900hk 2JZ-GTE

200sx Driver
366 Inlägg
27 november 2005
Fy fan va rapp ! big_smile

-=Nissan 200sx s13 =-

4 767 Inlägg
27 november 2005
Det är ascoolt att använda en megavärsting-bil som bruksbil wink

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

272 Inlägg
28 november 2005
Trådstartare
IceRider skrev:
ja vissa har verkligen pengar mot en annan

Jaa de är nog så.. Bara motorn är ihop byggd av Titan Motorsports för $75000 wink

Projekt 900hk 2JZ-GTE

draminbil.nu
1 382 Inlägg
28 november 2005
BoostLogic skrev:
Höger klick, spara som..
http://homepage.mac.com/rdwoon/8.99Pass2PSCAVegas.mov

http://i27.photobucket.com/albums/c190/ … nWoon1.jpg
http://i27.photobucket.com/albums/c190/ … date_4.jpg

För er som inte anser att Ryan Woon's Supra är en "gatbil" eller brukis bil, kan ju då förklara för mig varför han har dyra HRE fälgar, ljud i bilen från Alpine, MB Quart och JL Audio om bilen inte ska användas på gatan och varför han har kvar fabriks getrag v160 lådan men en 2 skivig kolfiber koppling om den inte ska gå på gatan? Tror han skulle ha bytt till en th400 eller pg låda om han enbart är ute efter snabba tider. Sen så tror jag han har väldigt skoj med sin bil på gatan trots att han har 60-fots tider på 1.3 sekunder, såg att Sharky hade invändningar emot wink

Jag har för mig att det finns ett annat ord för sådantr också än gatbil..
Jag tror att det var: SHOW

272 Inlägg
28 november 2005
Trådstartare
ludde__mannen skrev:

Haha, du kan ju kolla om du ser några kort på han från en utställning big_smile SKa vara i nån monter åt WideOpenThrottleMotorsports isåfall! Bilen är byggd för att vara en snabb bil på strippen men samtidigt en komfortabel gatbil.. Sen så är väl det ett måste med kjolpaket när det är SHOW, inte sant wink

Projekt 900hk 2JZ-GTE

draminbil.nu
1 382 Inlägg
29 november 2005
BoostLogic skrev:
ludde__mannen skrev:

Haha, du kan ju kolla om du ser några kort på han från en utställning big_smile SKa vara i nån monter åt WideOpenThrottleMotorsports isåfall! Bilen är byggd för att vara en snabb bil på strippen men samtidigt en komfortabel gatbil.. Sen så är väl det ett måste med kjolpaket när det är SHOW, inte sant wink

Jag menade eftersom dina argument för at det var en varje dags bil var att det satt ordentligt med stereo och grtejer i den.. Känns ju osm att det kan vara för showen? Jag tycker det känns som snarare ett bevis för at den inte alls används som gatbil ! Men man hjoppas jag att jag har fel! Eftersom bilar är för att användas wink

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
29 november 2005
BoostLogic skrev:
ludde__mannen skrev:

Komfortabel var kanske att ta i en aning wink

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40

272 Inlägg
1 december 2005
Trådstartare
ludde__mannen skrev:
BoostLogic skrev:
ludde__mannen skrev:

Jag menade eftersom dina argument för at det var en varje dags bil var att det satt ordentligt med stereo och grtejer i den.. Känns ju osm att det kan vara för showen? Jag tycker det känns som snarare ett bevis för at den inte alls används som gatbil ! Men man hjoppas jag att jag har fel! Eftersom bilar är för att användas wink

Det är inget showbygge med stereon! Allt sitter kvar på orginal högtalar platserna.. Men varför ens köpa bättre ljud om bilen bara ska vara snabb? Mejla till han och fråga vad han säger själv, ryan@aol.com..

Projekt 900hk 2JZ-GTE

272 Inlägg
1 december 2005
Trådstartare
Imon skrev:
BoostLogic skrev:
ludde__mannen skrev:

Vad vet du om att den inte är komfortabel? För att det sitter HKS dragcoilovers på den eller? Annars tror jag den är som vilken annan sänkt bil med 19"are..

Projekt 900hk 2JZ-GTE

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
1 december 2005
BoostLogic skrev:
Imon skrev:
BoostLogic skrev:

Vad vet du om att den inte är komfortabel? För att det sitter HKS dragcoilovers på den eller? Annars tror jag den är som vilken annan sänkt bil med 19"are..

Ja? E de en komfortabel bil då? Varför tror du det sitter HKS dragcoils där då? Dom är nog inte justerbara lika långt mot mjukhet som t.ex Konis coilovers. Och Nej, en sänkt bil med 19" e INTE komfortabel. Min farsas volvo 240 DL från 88 med 185/80R14 är komfortabel.

Volvo S40

272 Inlägg
1 december 2005
Trådstartare
Imon skrev:
BoostLogic skrev:
Imon skrev:

Ja? E de en komfortabel bil då? Varför tror du det sitter HKS dragcoils där då? Dom är nog inte justerbara lika långt mot mjukhet som t.ex Konis coilovers. Och Nej, en sänkt bil med 19" e INTE komfortabel. Min farsas volvo 240 DL från 88 med 185/80R14 är komfortabel.

Allt beror nog på, vad man är van. Min Supra med 18" är helt underbar att åka långt i, dom där skinnfåtöljerna är skit sköna smile

Projekt 900hk 2JZ-GTE

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
1 december 2005
Klart... Allt är rellativt... Men om man ska snacka RIKTIG komfort så är det stora, tunga bilar som gäller, och PT cruiser då förståss... Typ BMW 7 serie, jänkare, Mercedes, suvvar m.m.

Volvo S40

272 Inlägg
1 december 2005
Trådstartare
Imon skrev:
Klart... Allt är rellativt... Men om man ska snacka RIKTIG komfort så är det stora, tunga bilar som gäller, och PT cruiser då förståss... Typ BMW 7 serie, jänkare, Mercedes, suvvar m.m.

Jänkare är som båtar, kör man i ett gupp så slutar bilen aldrig svaja och man blir åksjuk big_smile SKa jag vara ärlig så är farsans CLK mer oskön att åka i än min Supra.. Trots att han har 17" och 50 profil.

Projekt 900hk 2JZ-GTE

1 639 Inlägg
1 december 2005
Det kvittar om en MKIV har 20" och stenhård fjädring, att sätta sig i dess feta otroligt ombonade framtidsdesignade cockpit är komfort av högsta klass, får allt annat att framastå som spartanskt Hobbex-bygge smile
Oooooh my lord, vilken otrolig superbil smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Sök