2128
Sök

Volvo v70 2008 Felmeddelande på absfel, strålkastarefel, airbagfel, parkeringsbromsen.

4 Inlägg
tisdag 22:23
Trådstartare
Hej! Jag har fått felmeddelande på alla dessa jag skrev ovanför. Kollade bilen med vida och hittade dessa felkoder. Se bilden. Bilen är även sänkt och har på andra fälgar vilket möjligtvis kan göra skillnad. Jag misstänker att det är det eller BCM modul. Cem modul eller kabelbrott pågrund av de andra felkoderna. Kan det vara så eller vad tror ni? Värt och notera att någon innan har flyttat jordplatsen, kan det vara värt att byta till original? Har provat ta av och ta på polerna och byta batteri.

4 Inlägg
tisdag 22:24
Trådstartare
OlleOG skrev:
Hej! Jag har fått felmeddelande på alla dessa jag skrev ovanför. Kollade bilen med vida och hittade dessa felkoder. Se bilden. Bilen är även sänkt och har på andra fälgar vilket möjligtvis kan göra skillnad. Jag misstänker att det är det eller BCM modul. Cem modul eller kabelbrott pågrund av de andra felkoderna. Kan det vara så eller vad tror ni? Värt och notera att någon innan har flyttat jordplatsen, kan det vara värt att byta till original? Har provat ta av och ta på polerna och byta batteri.

https://www1.garaget.org/gallery/images/253/252316/252316-341f8f24f3e1233aa9dbc260737c43a2.jpg

Fri fart för ett fritt folk!
14 833 Inlägg
onsdag 11:49
min första tanken när en bil tänder upp sig som en julgran  hur är batteriet i skick.. och generatorn..   för tappar man spänningen blir det total kaos med allt

Kör fort så hinner inget hända...

4 Inlägg
onsdag 13:46
Trådstartare
Tack för tipset kan kolla generatorn då jag redan kollat batteriet:

4 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Har kollat lite och verkar inte var något problem med att den får för lite ström alltså generator eller airbag. Vissa saker pekar på cem som en ny felkod jag fick idag efter jag rensade. Det som hade med bromsarna det att göra är att den är sänkt eller ABS ska luska mer i det. Båda styrlederna fram ska bytas också kan eventuellt ha att göra med det? Även två bromsskivor bak och belägg men det borde inte ha något med koderna att göra.
Vad tror ni? Kan det vara cemen?

Growe skrev:
min första tanken när en bil tänder upp sig som en julgran  hur är batteriet i skick.. och generatorn..   för tappar man spänningen blir det total kaos med allt

OlleOG skrev:
Tack för tipset kan kolla generatorn då jag redan kollat batteriet:

Sök