kul att fler än jag vill åka med 200 istället för 230
Tack!
Jo jag gillar 2L rödblock bättre, dom känns mycket varvvilligare än 2,3L pga den mindre massan i kolvarna Bara skicka på mer laddtryck för att kompensera för skillnaden på 330cc motorvolym
Bytt gasvajer och monterat 940-intercoolerslangar och rör.
Allt passar förutom vid turbon då jag har med V70R-turbo och där pekar utloppet i konstig vinkel när dom monteras på rödblock. Blir att knåpa ihop något special där.
Beställde nya intercooler-fästen och gummin från Klracing i söndags som jag fick i veckan, kapade av dom och ett par 240-kylarfästen och tig-svetsade ihop.
Blästrade så mycket av fästena som gick lätt, pulverlacken på dom nya fästena var riktigt stadig.
Pulverlackade fästena, blev bra resultat
Monterade mina modifierade fästen men blev tvungen att böja dom för att få vinkeln rätt. Sen var kylaren ändå glapp i gummit så fick klippa en soppaslang och trycka på kylaren både uppe och nere för att den skulle klämmas fast ordentligt. Nu sitter kylare och intercooler på plats i alla fall.
Jag blev även tvungen att banka till förstärkningen i huven för att det högra kylarfästet skulle gå fritt.
Slangarna till expansionskärlet passade rätt på men fick använda 240-kylarslangar som jag sen kapade till rätt längd för att koppla ihop motor med kylaren.
Kopplade ihop turbon med intercoolern med hjälp av en 54mm 30° rostfri avgasböj och en snäv 90° tryckslang
Sen blev det dock ett bakslag, tänkte att jag passar på att känna på turbon innan jag knåpar dit ett luftfilter och upptäckte då att turbon är rejält glapp inåt-utåt. Så V70R-turbon är skrot, tyckte nog inte om att köras en sommar på 1,6bar laddtryck när motorn satt i kompisens 244 Får då istället bli att kasta på en kina-GT30 med inbyggd wastegate som brorsan har liggandes.