4545
Sök

Rådgivning bilköp

för 14 timmar sedan
Trådstartare
Tjena. Går i tankarna att skaffa en ny bil. Kikat runt lite och känner att det vore jävligt kul att hitta en fräsch lite ovanligare bil, alltså ingen v70 av alla dess modeller eller liknande man ser nu för tiden. Hittat en ford mondeo 2,2tdci titanium 2010. Men då jag hört talas så lite om dom så kollar jag om nån har lite info om dom, vanliga sjukdomar, bränsleförbrukning med mera. tycker onekligen att dom ser rätt schysst ut i allmänhet, snygga linjer och mocca/skinn stolar. tycks ha läst nån stans att volvo och ford haft nått samarbete på just mondeon och att mycket prylar från volvon passar på mondeon, kan det stämma?

1 Inlägg
för 13 timmar sedan
Du inser att V70:n och Mondeon har extremt många likheter samt byggda på samma bottenplatta? För det såg skoj ut med ? ingen  V70 elr liknande? tongue det e syskonbilen som s40 och focusen. Kan j uvara värt att känna t

för 3 timmar sedan
Trådstartare
Berraballarur skrev:
Du inser att V70:n och Mondeon har extremt många likheter samt byggda på samma bottenplatta? För det såg skoj ut med ? ingen  V70 elr liknande? tongue det e syskonbilen som s40 och focusen. Kan j uvara värt att känna t

Har inga problem med att äga en v70n mer än att det är skatten på dieselarna som är så pass höga. är mer fas2 karosserna jag pratar om som dom allra flesta kör här runomkring  men hur som tycker jag inte direkt mondeon är riktigt så lik. Men det är ju lite kul info bara att dom delar samma bottenplatta, reservdelarna blir väll lite billigare när det står volvo på dom än ford kan jag tänka mig. Men dom ser ju "välbyggda" ut mondeo. Men det jag igentligen vill veta är om man gör bort sig om man köper en mondeo 09/10 2.2tdci, vill ju inte jättegärna köpa en bil för 40/50tusen för att ständigt skruva i den.

7 754 Inlägg
för 3 timmar sedan
Du har rubricerat din tråd: "Rådgivning bilköp".
Mitt råd är: Undvik europeisk bil - om du ska använda den som fortskaffningsmedel - men inte om du önskar
objekt för att lära dig meka bil.

Du skriver att du går i tankar att skaffa ny bil - varken Ford Mondeo eller Volvo V70 tillverkas längre!

172 Inlägg
för 2 timmar sedan
sebastianbergblad skrev:
Berraballarur skrev:

Har inga problem med att äga en v70n mer än att det är skatten på dieselarna som är så pass höga. är mer fas2 karosserna jag pratar om som dom allra flesta kör här runomkring  men hur som tycker jag inte direkt mondeon är riktigt så lik. Men det är ju lite kul info bara att dom delar samma bottenplatta, reservdelarna blir väll lite billigare när det står volvo på dom än ford kan jag tänka mig. Men dom ser ju "välbyggda" ut mondeo. Men det jag igentligen vill veta är om man gör bort sig om man köper en mondeo 09/10 2.2tdci, vill ju inte jättegärna köpa en bil för 40/50tusen för att ständigt skruva i den.

Fas2?
Det är S40/V40 som finns som en fas2 med faceliften.
V70
V70II
V70III
Kallar Volvo de olika generationerna utav V70 numera på sin hemsida.
(Förr hette dom V70 V70N V70II)

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

Sök