för 2 timmar sedan
Trådstartare
Jag tappade generator remmen på min volvo 945, en b230fk. Bytte den dagen efter, men när jag startade den så lät det väldigt konstigt från motorn. Nästan som väldigt tysta knackningar. Jag stängde av bilen och tänkte inget mer på det. Senare på kvällen skulle jag starta och åka, detta var kanske 4-5 timmar efter bytet, men då vägrade den att starta. Jag vred på nyckeln, gav den mycket gas, då tände den till ibland, sedan startade, men då gick den väldigt väldigt dåligt och sedan dog några sekunder efter. Jag sökte upp och det stod att kamremmen kan ha hoppat en kugg, detta felsökte jag idag, den hade hoppat, men det fixade jag, nu sitter det ny rem, ny spänn rulle och motorn var helt nollställd, gjorde som instruktionerna sa, så vred två varv medurs också. Test startade, men då tände den inte ens till, bara startmotorn gick runt inget annat. Jag kollade även andra saker, som bränsle, comp och tänd, den hade allt det, fick bränsle, hade bra comp och fick gnista. Men den vägrade starta även då, och startade inte heller med startgas... Om någon har haft samma problem med sin och kan berätta vad felet är så skulle det uppskattats väldigt mycket då bilen står med regbess och har väldigt brottom med att få den registrerad. MvH Nils