3417
Sök

Leasingproblem

371 Inlägg
Igår 14:57
Trådstartare
Tog en ny bil på firman i juli och la in 20% kontantinsats.
Nu när kylan kommit så är jag inte riktigt nöjd med bilen, är en massa små saker jag stör mig på.

Pratade med bilfirman om att ta ut en annan bil istället och det skulle inte vara ett problem. Problemet jag har är att dom vill ha kontantinsats igen då, vart försvann dom drygt 60000:- som jag la för första bilen?

5 897 Inlägg
Igår 15:44
Tas det inte en avgift om man avslutar en leasing i förtid?

Det skulle i så fall förklara var pengarna tog vägen.

Forummoderator
18 346 Inlägg
för 7 timmar sedan
simlar skrev:
Tas det inte en avgift om man avslutar en leasing i förtid?

Det skulle i så fall förklara var pengarna tog vägen.

Så är det. Jag ville lämna tillbaka en leasingbil -23. Det var cirka a8 månader kvar. Det skulle bli dyrt. Ungarna fick resterande tid misshandla den istället.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

371 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Men i detta fall vill jag ju bara ta en ny bil från samma bilfirma pga av att jag inte är nöjd med bilen.

909 Inlägg
för 6 timmar sedan
Bilproblemet skrev:
Men i detta fall vill jag ju bara ta en ny bil från samma bilfirma pga av att jag inte är nöjd med bilen.

Fast vad du vill spelar ingen roll när du ingått ett avtal, leasingbolaget skiter fullständigt i vad du vill, tycker, tänker och önskar så länge du har skrivit på avtalet.
Det är ungefär som att ta ett 24 månaders mobilabonnemang och en ny mobil för att sedan vilja bryta avtalet bara för att man inte är nöjd med mobilen.
Inför ett bilköp(och annat) är det du som har undersökandeansvar på det du köper, även om det är en ny bil. Om du inte gillar vissa finesser eller avsaknaden av sådana så är det något du skulle undersökt innan bilköp/leasing.
Leasingavtalet du bryter har garanterat inskrivna klausuler/avgifter som gäller, läs igenom det. Eftersom bilen du leasat används som säkerhet i leasingen så går den inte att flytta över till nästa som man vill, du måste i sådana fall teckna ett nytt leasingavtal för nästa bil.

Que Sera, Sera

371 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
Jo, jag undersökte ju allt. Men är svårt att undersöka värmen in en bil.på sommaren

1 072 Inlägg
för 4 timmar sedan
Bilproblemet skrev:
Jo, jag undersökte ju allt. Men är svårt att undersöka värmen in en bil.på sommaren

Nyfiken på vad det är för bil?

VAG har världens bästa bilar.

Sök