3474
Sök

Tjuvström Saab 9-5 2006 - Hur kan jag kolla säkringarna i ?sleep?-mode när dörren måste vara öppen för att komma åt?

1 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Har råkat ut för tjuvström på min 9-5 2006a och efter mycket trådletande kommit fram till att jag bör dra säkring efter säkring och ha koll på om strömstyrkan går ner. Många skriver också att detta bör göras efter att bilen låsts och larmats på och att man därefter väntar ca 20min för att hamna i ?sleep? mode. I mitt fall innebar det att strömmen gick från ca 160mA till 80mA och efter detta kollade jag alla säkringar i motorrummet men utan framgång. Då dags för säkringarna i kupén men?hur i helsike ska jag kunna kolla dessa i sleep mode? Jag måste ju ha dörren öppen för att komma åt säkringarna och jag kan väl inte larma på med dörren öppen?
Hoppas jag bara är lite extra korkad och har gjort en tankevolta och att någon i gruppen med huvudet på skaft kan komma med någon smart idé

1 808 Inlägg
för 1 timme sedan
Ta en mejsel och tryck in låset som om dörren vore stängd, vips så kan bilen somna in och du har tillgång till säkringshållaren.

3 169 Inlägg
för 19 minuter sedan
Som ovan.
Sedan så drar man inte ur säkringar då detta riskerar att väcka bilen, utan man mäter spänningsfallet över säkringen.
Multimeter på mV.

Sedan så är ju 80mA ingen enorm förbrukning i en gammal bil.

Sök