4915
Sök

Hur länge ryker kortet för olovlig körning med EPA?

3 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Tjena, igår så körde jag om en bil i 120 med epan, visade sig att i bilen så
Satt det 3 snutar som va urtjänst? hursomhelst så fick de ingen mätning på mig men torskade dock på att den va plusmatad. Blev av med både kortet och bilen men har ingen aning på hur länge kortet kan ryka. Har någon nån idé om hur länge det kan försvinna eller som har varit med om liknande? Är misstänkt för olovlig körning och inget mer

3 172 Inlägg
för 1 timme sedan
Bra jobbat.

Upp till 36 månader blir du av med kort/lämp, eventuellt böter.
Även den förälder som står skriven på fordonet kan få påföljder.
Senast redigerat av Jesper328 (för 1 timme sedan)

3 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Tackar, har ju insett att det va jävligt puckat av mig och har lärt mig min läxa, av det jag hört av polarna som blivit tagna förut är det bara runt 3-4 månader spärrtid, exakt hur bra det stämmer vet jag dock inte. Päronen visste inget om det och sa samma till polisen så de klarar sig

Fri fart för ett fritt folk!
14 888 Inlägg
för 1 timme sedan
RodVolvo skrev:
Tackar, har ju insett att det va jävligt puckat av mig och har lärt mig min läxa, av det jag hört av polarna som blivit tagna förut är det bara runt 3-4 månader spärrtid, exakt hur bra det stämmer vet jag dock inte. Päronen visste inget om det och sa samma till polisen så de klarar sig

tror iof inte polisen bryr sig vad du säger.. dom kan bli åtalade endå..  men för deras del blir det max 1-3månader utan körkort.

jag gissar på 4-8månader indraget lämp..    om du gör om det  så räknas det som grovolovlig körning  och fänglse är med i straffskalan  värt att veta om. 

minsta är 1månad högsta är 36månader men jag är ganska säker på att registerana gallras efter 2år om man inte söker nytt tillstånd förens efter 2år. 

men det är inte aktuellt för första gångs förbrytare.. för normal graden av olovlig körning.   men gör om det och det är per automatik minst 1år extra indraget lämp.. det är det minsta för grov olovligkörning.

så nu gäller det att du tänker till ordentligt för din egna skull.. 

försöker inte skrämmas utan upplyser hur det ser ut.   
så det är slutkört  fram tills du har möjligheten att ta körkortet igen.    för din egna skull  låt dig inte påverkas av dina kamerater. 
för det är du som får straffet.   man får göra misstag i livet och livet är inte slut för det..  men det blir uppförsbacke nu ett tag. 

noteringen i belasningsregistret kan påverka din framtid.. nu har du en prick i 2år   nästa steg är 5år.   så det eskalerear ju grövre brotten blir..

men livet går vidare.  vi alla har varit unga och dumma på ett eller annat sätt..

och snälla uppdatera oss  så andra som funderar på att ändra sin a-traktor till bil får veta vad som händer när man gör misstaget..  men livet går vidare glöm inte det! smile
Senast redigerat av Growe (för 1 timme sedan)

Kör fort så hinner inget hända...

3 Inlägg
för 19 minuter sedan
Trådstartare
Absolut, förstår ju helt att jag helt ärligt puckad och inte borde gjort det jag gjorde. Det som va roligt i stunden är helt plötsligt inte lika roligt. Får hoppas på att jag får mildare straff då jag va ärlig direkt och erkännde istället för att bråka emot

Sök