Efter att bilen stannat, men när den startar igen, har något utförts då?
Tex, batteriladdning.
Eller har bara tid passerat och den startar finfint igen?
För har det inte laddats tvivlar jag på batteriet, även om det inte kan utrslutas när generarorns laddning styrs av dator.
Annats får jag intrycket av en lödning någonstans, som av narurligt utvecklad värme får kontakten att upphöra medelst utvidgning, och när det kallnat/svalnat återfår kontakten.
Hopplöst att finna. Ev i ett styrdon.
Vilket är tyvärr också en gåta men någonstans där det inte uppstår felkod. Skulle hypotetiskt kunna vara kontakten till bränslepumpen som tappar kontakten. Säkert inte övervakat ohm-mässigt.
Men det är bara en hypotes.
Risken finns att man får komponentbyta på så kvalificerad gissning man kan och hålla tummarna.
Kan det bli dyrt utan avhjälpt fel? Ja. Risken är stor. Sannolikt varför verkstäderna inte gräver vidare då kostnaden ganska snabbt kommer upp i vad man inte vill betala för bilen.
Lättare om felet var konsekvent. Intermittenta fel som inte ens ger felkoder är mardröm att finna. Tyvärr.
Kan vara pissenkelt fel också, men att hitta....
Bästa ledtråden är att den inte ger felkoder. Det utesluter ändå ganska mycket, faktiskt. Men det vet verkstäderna redan.