5468
Sök

Volvo S60 -02 felriktade strålkastare samt soppanivå problem

15 Inlägg
för 9 timmar sedan
Trådstartare
Min S60 -02 ska besiktigas snart men den vänstra strålkastaren står på tok för högt, det händer inget heller när jag vrider på den vita plastmuttern på ställmotorn den går varken upp eller ner.

Jag ser att nån har varit å fingrat i strålkastarhuset för det saknas en kåpa på baksidan och det är inte jag för jag köpte nyligen bilen

Den högra strålkastaren tror jag står i rätt höjd men när jag vrider på reglaget inne i bilen som ska höja och sänka strålkastarna så är det bara vänster sida som åker upp och ner, den vänstra är stendöd. Finns det någon klok individ som har något tips?

Sen har jag även problem med soppanivån, soppamätaren säger 3/4 tank men den lilla orangea dioden jämte lyser, jag antar att det är soppalampan. Den lilla infodisplayen säger att det är 50km till tom tank och att bilen drar 7,9/100km, alltså är det runt 3,5 liter soppa kvar om infodisplayen har rätt
Infodisplayen flimrar en hel del till och från så den kanske fattat fel angående soppanivån?

Jag har otroligt dålig koll på bilelektronik så jag uppskattar varje tips ni har å ge:)

7 529 Inlägg
för 5 timmar sedan
angående lyse skulle jag kolla efter beg som fungerar, tankmätaren kan vara givare i tanken

15 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
granadadr skrev:
angående lyse skulle jag kolla efter beg som fungerar, tankmätaren kan vara givare i tanken

Ska man byta hela lyktan då eller bara ställmotorerna?
Jag tycker det är konstigt när tankmätaren och infodisplayen säger olika, de borde väl gå på samma givare?

7 529 Inlägg
för 3 timmar sedan
Hakans20 skrev:
granadadr skrev:

Ska man byta hela lyktan då eller bara ställmotorerna?
Jag tycker det är konstigt när tankmätaren och infodisplayen säger olika, de borde väl gå på samma givare?

byt hela lyktan, nja vissa färddatorer räknar förbrukning ut via ecu,

Sök