för 16 timmar sedan
Trådstartare
God kväll!
Som rubriken ger en ledtråd till, så håller jag på drar lite mera ljud i en Volvo V70 2013. Har för tilfället en pluskabel som går på yttre sidan av plasttröskeln på förarsidan (dvs. vänstra sidan av var plasttröskelns clips går, sett uppifrån), och detta har hittills fungerat kanon.
Kommer behöva dra ytterligare en kabel under veckan, och för att förhindra att behöva dra plusmatning på båda sidor av bilen (och inte ha något "säkert" ställe att dra RCA på utan att riskera störningar), så tänkte jag att jag drar denna kabel på inre sidan av samma plasttröskel som nu, dvs. på förarsidan av bilen och ner mot golvet, snarare än ut mot dörren. Detta ser ut att fungera utrymmesmässigt, men är medveten om att det ganska snabbt kommer en kant/en skarv, ner mot golvet (under mattan såklart). Denna kant är inte på något sätt vass, men det är absolut en kant, och jag är skeptisk till om detta är tillräckligt för att eventuellt skava fram kopparn genom isoleringen på kabeln, eller om det bara är jag som övertänker. Det finns inte plats för att lägga en plastslang över kopparkabeln i detta fall, men har funderat över idén att använda eltejp som ett extra skydd. Skulle olyckan väl vara framme kommer kabeln givetvis vara säkrad, men det känns onödigt ifall det går att undvika.
Jag inser att det är ganska mycket isolering som detta ska skava igenom för att någonsin bli ett problem, och jag kunde undvika denna oro helt ifall jag drar plusmatningen på samma ställe som motorvärmarkabeln, men kommer då istället till det nämnda att det inte finns någon "pluskabelfri" sida av bilen för RCA.
Är det bara jag som övertänker eller finns det anledning till att tänka en gång till här?
Tack!