för 23 timmar sedan
Trådstartare
Tjena, min 940, 96a, har börjat spika från ingenstans. Allt började med att bilen stått i några veckor, ville inte starta när jag väl ville ha igång den. Checkade bränsle och tändningen och lyckades få igång den efter att jag rengjorde fördelarlocket. Men nu efter de så har den börjat spika eller misstända vid cirka 0.3 - 0.5 bar.
Har trimchip till både tändning och bränslebox och har en justerbar wastegate. Trodde först det var tändningen men har kollat stift och gnistan ser bra ut, locket och rotorn har varken spricka eller speciellt mycket sot, tändkablar ser bra ut osv.
Börjar nästan tro att bränsletrycket är dåligt eftersom att den går super när den står på tomgång eller kör vanligt, men så fort man gasar på börjar den misstända/spika. Är det då pumpen eller btr det är fel på? Vad tror ni?
Ska prova ställa ner laddtrycket imorgon och se om det hjälper för vill inte förstöra något och vill ha bilen nu framöver, och få se om det hjälper.
Hur går man till väga när man mäter bränsletrycket? Har läst att det funkar med en vanlig däcktrycksmätare men att man måste vara försiktigt samt dra ut vakumslangen från btr.