Jesper328 skrev:doktorduett skrev:Growe skrev:The-GOAT skrev:MrHyde skrev:The-GOAT skrev:De flesta moderna personbilar har elektroniskt styrda låskistor som kan upphöra fungera vid fel i elektroniken.
Redan Volvo V70N har haft dessa problem för 25år sedan.
Volvo 140 från 1972 har ju en typ utav infällda handtag, likaså MB 300 Gullwing och Civic FN mfl.
Dessa dörrhandtag har inte varit något problem fram tills att det uppstod ett "anti Elon" narrativ hos journalisterna.
Det är skillnad på V70, 140, Civic och andra liknande. Du kan inte jämföra dom med till exempel Tesla, dessa handtag är mekaniska och kan nås oavsett vad som hänt bilens el. Teslas(och liknande) handtag kan du inte komma åt alls om elen slutar funka. Du jämför äpplen och päron, inte alls samma sak.
Sen att Tesla fick för sig att sätta en knapp istället för ett riktigt handtag på insidan är också otroligt dumt. Och ja, om det finns andra tillverkare som gör det är det också lika korkat!
För mig personligen så skiter jag fullständigt om det står Tesla eller nåt annat märke på bilen, lika dumt oavsett!
V70N exempelvis har microbrytare i låset som inte sällan ballar ur och då går inte dörren att öppna inifrån, det har hänt flertalet gånger på de taxibilar som fanns inom företaget jag arbetade på då när den modellen var aktuell.
Samma problem följde med till generationen efter.
Självklart går det att jämföra, en Tesla har två möjligheter att öppna dörren inifrån, en elektrisk samt en mekanisk, V70N har en möjlighet att öppna dörren inifrån.
Två fristående öppnare är givetvis bättre än en sett till svångrem och bälteprincipen.
lycka till att hitta den mekaniska öppningen i en tesla som brinner och utan tidigare kunskaper.. varför krånglar man till enkla saker.. en v70n kan inte låsa sig så länge bilen är igång oavsätt om microbrytare går sönder eller inte fungerade handtagen när du började köra kommer dom göra det inifrån oavsätt..
det är VÄLDIGT VÄLDIGT VÄLDIGT dumnt.. ser polisen detta så är det brott mot knivlagen.. är du då vid en skola tex så är det ganska allvarligt och du kan råka illa ut..
det räcker med en mejsel i bilen idag så kan du bli dömd för brott mot knivlagen.. även däckjärn och dyligt..
detta var bara så dumt som det kan bli
sån nödhammare med bälteskniv är inte olaglig att ha i bilen
tvärtom så ingår det i det säkerhets paket du bör ha i bilen
hade varit kul om du vill visa vart du har hittat din info om detta
Tror det snarare syftas på dolken.
Jag blev däremot stoppad och visiterad för sisådär 10-12 år sedan, och fick då frågan om jag hade några vapen i bilen.
Berättade då att jag hade en Mora 2000 i fickan i framkant av förarstolen, och att syftet med denna var att skära av bälten i nödfall.
Konstapeln tog upp och kikade på den, för att sedan lägga tillbaka den.
Var inget mer med det.
Men man har ju hört historier om hantverkare som torskat för att de haft kniv på sig.
Man har hört historier om knivbärande hantverkare som fått ordningsmakten på sig, men hur många har träffat en av dessa hantverkare i verkligheten och inte "hört om"/"läst om"?
För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.
0
0
0
0