7873
Sök

Bc racing coilovers för Volvo v70 p80

2 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Hej!
Tänkt köpa bc racing coilovers DS series till min v70 t5 1998. Jag har läst på olika forum att de är dåligt inställda så man behöver beställa dem med annan spring rate än vad de säljer som standard. Tror de va att dem utvecklas med en c70 så viktfördelningen är annorlunda när man monterar dem på en v70 eller 850. Jag har inte lyckats hitta just vilken spring rate man ska ha utan alla säjer bara att standard är fel och att man ska köra hårdare. Bc racing erbjuder ganska många alternativ av spring rate så jag vet inte hur hårt man ska gå innan det blir för hårt?
Har bara tänkt köra på gatan så ingen bana men vill fortfarande ha så den är rolig att köra på en kurvig landsväg.

KARLSSON
125 Inlägg
för 1 timme sedan
Jag körde BC på min gamla V70 98a. Jag var jättenöjd med dom. Kunde ställa hårdhet.

Men jag fick skruva dom i botten i alla inställningar, för att få rätt stuk som jag ville. Men det finns kortare fjädrar att köpa, eller fanns. Jag vet inte länge.

På min 06a kör jag J-spec coils, dom är sådär. billigt 

Kolla gärna in bilderna på min gamla 70i wink

2 Inlägg
för 52 minuter sedan
Trådstartare
H-Karlsson skrev:
Jag körde BC på min gamla V70 98a. Jag var jättenöjd med dom. Kunde ställa hårdhet.

Men jag fick skruva dom i botten i alla inställningar, för att få rätt stuk som jag ville. Men det finns kortare fjädrar att köpa, eller fanns. Jag vet inte länge.

På min 06a kör jag J-spec coils, dom är sådär. billigt 

Kolla gärna in bilderna på min gamla 70i wink

Jo men precis de är typ de jag hört att dem kommer för mjuka. Jag vill ju att dem ska vara i något mellanläge så jag sen kan justera dem efter vilken typ av körning jag är ute efter per dag. Tex dra dem lite hårdare på helgen för kul åkning och sen lite mer soft på vardagen påväg till jobbet.
Men jag vet inte vad för spring rate som möjliggör det.

Idag kan man beställa dem med 8,10,12,14,16,18kg och man kan variera fram och back som man vill. Som standard kommer dem med 6kg fram och 4kg bak.
Jag vet då inte vart sweet spoten ligger när det finns så många alternativ.

Sök