7285
Sök

Sportbil 700K, vilka månadskostnander tittar vi på?

1 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
Hejsan alla!

Jag har äntligen fått en lön (46Knetto) som möjliggör att köpa en sportbil. Jag är nu närmre 40 än 30 och vill hinna njuta av en rolig bil innan familj och liknande knackar på dörren smile
Jag har tittat på AMG GT 43 eller AMG E53 men lyckas inte riktigt få fram en kostnad för försäkringen då alla bolag vill att jag ringer dem och diskuterar priset med dem....

Vilken försäkringskostnad samt lånekostnad tittar jag på? 

mvh

1 231 Inlägg
för 4 timmar sedan
Hej!

Försäkringskostnad är så individanpassat så det går inte att sia om vad det skulle hamna på. Men jag tror inte att en sådan bil kommer hamna på under 2000kr/månad.
Det bästa du kan göra är att ringa runt och fråga olika bolag.

Lånet beror också på hur du vill lägga upp det och hur mycket du betalar i kontantinsats. Men säg för enkelhetens skull att du betalar 100 000 i kontantinsats och har 600 000 kvar att betala av. Skulle du skriva avtal på 72 månader så betalar du 8333kr plus ränta i månaden. Räntan är ofta lite högre på billån, kanske 8-12%. Summan av kardemumman så räkna med en månadskostnad på runt 15 000kr skulle jag säga, grovt uppskattat och utan service, reparationer, bränsle osv inräknat såklart.

Sen kan du ju sänka månadskostnaden genom att lägga in extra betalningar som med vilket lån som helst smile
Senast redigerat av Jokabsson (för 4 timmar sedan)

176 Inlägg
för 1 timme sedan
Jokabsson skrev:
Hej!

Försäkringskostnad är så individanpassat så det går inte att sia om vad det skulle hamna på. Men jag tror inte att en sådan bil kommer hamna på under 2000kr/månad.

Lånet beror också på hur du vill lägga upp det och hur mycket du betalar i kontantinsats. Men säg för enkelhetens skull att du betalar 100 000 i kontantinsats och har 600 000 kvar att betala av. Skulle du skriva avtal på 72 månader så betalar du 8333kr plus ränta i månaden. Räntan är ofta lite högre på billån, kanske 8-12%. Summan av kardemumman så räkna med en månadskostnad på runt 15 000kr skulle jag säga, grovt uppskattat och utan service, reparationer, bränsle osv inräknat såklart.

Sen kan du ju sänka månadskostnaden genom att lägga in extra betalningar som med vilket lån som helst smile

Vill en bilhandlare ha 12% i ränta så springer du åt andra hållet så fort du bara kan. 8% MAX, även om det är hiskeligt högt.

1 231 Inlägg
för 1 timme sedan
Vansterfilen skrev:
Jokabsson skrev:
Hej!

Vill en bilhandlare ha 12% i ränta så springer du åt andra hållet så fort du bara kan. 8% MAX, även om det är hiskeligt högt.

Det stämmer säkert, var längesen jag hade billån.

Poängen är snarare, det är extremt svårt (läs omöjligt) att räkna på några siffror utan att veta omständigheterna. Att det kommer blir dyrt, jajjemen, men det är säkert TS förberedd på smile
Senast redigerat av Jokabsson (för 1 timme sedan)

Sök