Växellådan tillbaks från renovering, hoppas den funkar som den ska nu. Monterade den ikväll, gjorde även klart allt kring bakvagn, justerade in spelet i diffen, väntat på ny packning så hade bara monterat provisoriskt, har även finjusterat fälgarna med några mm spacers, de är ca 7mm frigång på in å utsida i hjulhusen så de blir riktigt tight men de sitter bra En snutt avgas behöver byggas om och de ska fyllas vätskor sen är den nog redo för sommaren.
Här var de inte mkt uppdaterat! Bilen har rullat flitigt 2 somrar nu utan något problem.
Ombyte förnöjer och jag är ju den som gillar å byta bil men gillar som denna så ja byter fälgar istället. Tänkte ändra stuket till mer oldschool race stuk så 20" fälgarna ska bort.
Då jag kortat bakaxeln väldigt mkt finns det nästan inga "standard" fälgar att köpa utan allt blir custom beställning och. Då blir prislappen kring 20k styck för bakfälgarna men i 15" finns de billiga American racing så de fick bli likadana fälgar fast 15x10 bak och 4x15 fram.
Har köpt ett par frontrunners, saknar bara bakdäck än men tanken är 275 60 15. Får se om jag kommer behålla fälgarna polerade eller göra något annat kul med dom å åka med mörkare hjul. Får se senare.
I vår ska även växellådan bytas igen då den fortfarande inte funkar som den ska. Har köpt 2st th350 som är peppade nu så vore väl tusan om inte en av dom kommer funka iaf.