5615
Sök

Lite sportigare bil till kring 200.000?

3 519 Inlägg
för 1 timme sedan
The-GOAT skrev:
Low skrev:
The-GOAT skrev:

Jag föredrar att använda LiPo eller Aspen som framdrivande kemi i mina RC-bilar.
Metanol (tack för att du inte skrev nitro) har i mitt tycke verkligen sina charmiga sidor med rök och det ettriga ljudet. men jag har tröttnat på att nåla, köra in, ha koll på temperaturen samt nu förtiden få tag på bränslet under högsäsong samt att elbilarna även här är betydligt snabbare.

Det är ju tur att man kan tycka olika.

Ja de kan vara lite struliga.  Har haft traxxas med lipo, det är också roligt. Har dock inte testat någon 2 takt, kanske vore kul?

Nja, inte så struliga ijänkligenn, men tråkigt tycker jag att behöva anpassa nålningen efter dagsaktuellt väder osv.
Metanolsnurrorna är ju iofs tvåtaktare, men jag fattar vad du åsyftar.
LS är ganska drögigt och långsamt med dessa trötta lövblåsmotorer, fast det är charmigt på sitt vis.
Fast en LS på 12s är lite roligare.

Omständigt kanske ibland om man är ovan. Oftas, nu går det för fett, neee nu går det för snålt :-). Men det är väl lite av charmen.

1 163 Inlägg
för 1 timme sedan
viccoA skrev:
amazinjoey skrev:
The-GOAT skrev:
Renault och Opel samt Fiesta är inte plastiga?
Jag antar att någon som klarar av att göra ett inlägg även är kapabel att svara på en enkel fråga.

Opel insignia är mycket mer premium än model 3 innuti,  samma med Renault megane RS . Så jaa...

Personen är ute efter en sportigare bil, Snabb != Spotigare...

Nu är ju de föreslagna bilarna inte direkt sportiga eller snabba bredvid en model 3 LR med accboost eller liknande. Men visst, vill man ha en äldre bil med sämre prestanda och utrustning så kan man absolut titta på de andra förslagen.

Exempel;
Autoseitungs testbana Opel Insignia OPC 1:44.70 Tesla model 3 P 1:38.40

trubbelturbo skrev:
Ford Focus ST kanske? Jag har aldrig kört en ST ska tilläggas, men jag tycker de vanliga versionerna av Focus är trevliga att både köra och titta på. Så lite mer spenat under huven borde bli riktigt trevligt. Just körkänslan brukar vara en av punkterna som motorjournalister berömmer när de testkör Focusar. Generation 2 börjar bli lite gamla och många är sönderskruvade, men de har den välljudande 5:an under huven vilket ju är värt mycket. Generation 3 får du en fin variant av inom din budget.

En av sakerna jag gillar är att den är ganska "lagom". Om man jämför med exempelvis Golf GTI som jag kan tycka är lite alldaglig och diskret, eller Civic Type-R och Renault Megane RS som å sin sida kanske är lite väl hardcore. Focusen är ganska diskret, så vida du inte köper en knallgul eller orange, men den har fortfarande lite lattjo attribut som exempelvis de klassiska tre extramätarna på toppen av instrumentpanelen.

Jag ska själv byta bil och Focus ST ligger högst på önskelistan men det faktum att aktuella generationer inte går att få med dragkrok är lite av en deal-breaker tyvärr för mig. 0-100 och varvtider på tyska racingbanor har jag dessvärre inte koll på då jag personligen anser det vara irrelevant när jag köper bilar. smile

Ursäkta On-Topic... wink

Focus ST är väldigt bra och rolig bil!  Dock problem med topplockspackningen
Hade hellre rekommenderat en GOLF GTI eller R.

Renault Megane RS är även riktigt bra och roligt alternativ! Faktiskt inte hardcore att som man tror!  Civic type R är nice en försäkringen är satans dyr på de och WRX STI.

Astra J OPC. 2.0 är fantastisk rolig bil också om man vill ha en billigare variant, Insignia OPC 2.8

BMW M235i om man har råd! De börjar runt 200K, skottsäkra bilar och väldokumenterade
Senast redigerat av amazinjoey (för 1 timme sedan)

Sök