5328
Sök

Lite sportigare bil till kring 200.000?

631 Inlägg
för 3 timmar sedan
amazinjoey skrev:
The-GOAT skrev:
Superiora skrev:

Drift priset går ju inte att klaga på. Synd bara att det är en Tesla, köper man en sås stödjer man ju Elon Musk, och den idioten klarar vi utan.

Köper man en sås kan man stödja Leif Mannerström.
Kan du utveckla lite mer om hur Elon Musk är en idiot?
Kan du även skriva om andra bilföretags ledare och vad de står för?
Exempelvis BMWs ägarfamilj Quandt eller varför inte KIA/Hyundais VD?

Tror det är dags att ge dig från denna diskussionen och tråd, du tillför inget...

Tycker du att det jag citerar tillför något i frågan?
Jag har däremot i var inlägg svarat på något som andra skribenter har tillfört samt fört diskussionen framåt, helt enligt forumsreglerna, till skillnad från det du nyss skrev i egenskap av någon självutnämnd hobbymoderator där du ber mig lämna tråden.
För övrigt anser jag att kamkedjeproblemet faktiskt kvarstår sett till haverier utöver de kända problemen med kopplingar och växellådor.
Eftersom jag inte har skygglappar på gällande Opel SAAB kanske jag har en nyktrare syn gällande problemen.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

61 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
amazinjoey skrev:
The-GOAT skrev:
Superiora skrev:

Drift priset går ju inte att klaga på. Synd bara att det är en Tesla, köper man en sås stödjer man ju Elon Musk, och den idioten klarar vi utan.

Tror det är dags att ge dig från denna diskussionen och tråd, du tillför inget...

Tack!
The-GOAT kommer bara med lögner och svammel och sitt uppenbarliga HAT emot opel, gissar att han aldrig har körd någon Insignia, eller OPC modell överhuvudtaget.
Ber dig åter igen lämna tråden om du inte har något nyttigt att tillföra.

amazinjoey, vad är det för service intervall på AF40 lådorna? Spolar man dom eller tappa av så mycket det går sen fylla på igen?
Har koll det allra mesta angående Insignia dock med manuell låda då min nuvarande är manuell F40.
Är väl haldex gen5 på faceliften om jag inte tar fel, är det samma metod för att serva bakaxeln som på den jag har nu? (2012)

Vet om en OPC Insignia som har gått 35.000mil utan att ha bytt kedjor, den byts oljan varje 500mil, antar det är därför kedjorna på den håller.

631 Inlägg
för 35 minuter sedan
c20let2k skrev:
amazinjoey skrev:
The-GOAT skrev:

Tack!
The-GOAT kommer bara med lögner och svammel och sitt uppenbarliga HAT emot opel, gissar att han aldrig har körd någon Insignia, eller OPC modell överhuvudtaget.
Ber dig åter igen lämna tråden om du inte har något nyttigt att tillföra.

amazinjoey, vad är det för service intervall på AF40 lådorna? Spolar man dom eller tappa av så mycket det går sen fylla på igen?
Har koll det allra mesta angående Insignia dock med manuell låda då min nuvarande är manuell F40.
Är väl haldex gen5 på faceliften om jag inte tar fel, är det samma metod för att serva bakaxeln som på den jag har nu? (2012)

Vet om en OPC Insignia som har gått 35.000mil utan att ha bytt kedjor, den byts oljan varje 500mil, antar det är därför kedjorna på den håller.

Att påvisa ett fordons tydliga brister i syfte att hjälpa till med ett köpråd är ingalunda hat (hat, tolvåringar uttrycker sig så när dom inte får det svar som önskas) utan ren hjälp.
Jag tycker verkligen om Opel, det är därför jag ägt ett tjugotal, allt från Kadett till Admiral och mängder där emellan.
Men, de nyare, återigen, har inte varit till belåtenhet alls och dessa nyare byggda på EpsilonII har visat sig inte hålla samma tekniska pålitlighet som de äldre oplarna, även om de äldre rostade snabbare än ett formbröd i en OBH-brödrost brukade de fungera utmärkt både tekniskt och elektriskt.

Insignia har jag kört enbart 3st och fann bilarna ganska bekväma, kändes tunga på vägen även den OPC Insignia jag testade, 2.8 är en ganska trevlig maskin även om den saknar i mitt tycke effekt för att förflytta bilen samt är lite törstig, men det är klart, 6cyl behöver i regel lite mer bränsle än 4 burkar.
En kollega hade en Insignia 2.0 diesel som taxi efter att haft en Vectra 2.2 bensin, det var tyvärr mycket strul med Insignian som stod ofta på verkstaden.
Han köpte istället en Avensis och körde krångelfritt 360.000km under de tre åren han hade den.
Återigen, det är ju kanonbra att du är nöjd med de du haft, om det beror på tur eller ojämn byggkvalitet alternativt ett rigoröst underhåll vet jag givetvis inte.
Statistiken påvisar tydligt att det jag skriver, faktiskt hur jobbigt det än kan vara för en märkesvurmare, är korrekt.
Återigen, lycka till med bilköpet och jag hoppas att det blir ett bra krångelfritt sådant.

631 Inlägg
för 12 minuter sedan
Här exempelvis kan man tillgodogöra sig utav statistik gällande Insignias pålitlighet.

https://www.google.com/amp/s/car-recall … nia/%3famp

Den ligger långt under medelbilen enligt statistiken.

Sök