5923
Sök

Panamera - någon som ägt?

2 Inlägg
Igår 18:03
Trådstartare
Hej,

undrar om någon här ägt en Panamera och skulle komma med lite input gällande ägandekostnader etc.

Bilen jag funderar på är dryga 10 år och har gått strax under 10 000 mil, har en V6a och ingen luftfjädring.

Försäkring och skatt är ju lite dyrare, men hur ser det ut med servicekostnader? Svårt att få fram nått bra på Google men det lilla jag hittat så verkar det inte helt galna kostnader?

Hur är den kvalitetsmässigt? Går en massa pengar på reparationer?

1 169 Inlägg
för 21 timmar sedan
"lite dyrare"

Tror du behöver kolla upp priset på försäkringen på dig.
Service kostnaden är som flesta lyxbilar, basservicen går runt 10-12.  Beroende på utrustning så kan bromsbyte gå på 20-150k (tex om du har keramikbromsarna)

Kvalitémässigt så får du räkna med att ha den rätt mycket på verkstaden, de är en 10 år+ gammal bil. Mycket beror på hur bra tidigare ägare tog hand om den, de e ingen toyota...

Eftermarknad service delar är billigt, ALLT orginal från Porsche är extremt dyrt

Jag hade en 2016 och ägde den i 3 år, tidigare ägaren hade lagt runt 400k i verkstadskostnader mellan 2016-2022...
Senast redigerat av amazinjoey (för 21 timmar sedan)

2 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
amazinjoey skrev:
"lite dyrare"

Tror du behöver kolla upp priset på försäkringen på dig.
Service kostnaden är som flesta lyxbilar, basservicen går runt 10-12.  Beroende på utrustning så kan bromsbyte gå på 20-150k (tex om du har keramikbromsarna)

Kvalitémässigt så får du räkna med att ha den rätt mycket på verkstaden, de är en 10 år+ gammal bil. Mycket beror på hur bra tidigare ägare tog hand om den, de e ingen toyota...

Eftermarknad service delar är billigt, ALLT orginal från Porsche är extremt dyrt

Jag hade en 2016 och ägde den i 3 år, tidigare ägaren hade lagt runt 400k i verkstadskostnader mellan 2016-2022...

Hej, jag har kollat upp försäkringen, ca 1500kr/mån (800kr/mån för min nuv. bil).

400K i reparationer är ju brutalt, det är lika mycket som bilen kostar. Vet du vad han fick åtgärdat?

Sök