Hej! Fick en anmärkning på spindelled vänster fram på min Subaru outback 2006. Tänkte att det är väl ingen stor sak, beställde en ny spindelled. Skulle ta loss den gamla idag, visar sig då att det inte alls är spindelleden som är trasig, utan den ?klämring? som spindelleden ska sitta in i, ser ut som att den gått sönder för ett bra tag sedan med tanke på rosten. Vad kallar man ens detta, hjulupphängning? Känns som att projektet blev plötsligt otroligt mycket större. Är detta något man kan förväntas fixa som glad hempulare eller är det bara att lämna till verkstaden? Antar att man måste göra en hjulinställning också efter detta? Se bild för trasiga delen som jag inte vet vad man kallar.
Spindel, styrspindel eller hjulspindel skulle jag väl kalla det, det är därför det heter spindelled. Det får du nog köpa på skroten/bildelsbasen, kanske finns nytt med lite tur också? Det är väl en del av örat där spindelleden fäster in som har gått av?
Styrspindel ser ju ut som rätt del. Hur rädd ska man vara för att flytta den som det är nu, kan man köra sakta till verkstad ca 3km bort eller är det dumt? Känns som att jag nog hellre låter en verkstad byta den där.
Spindel, styrspindel eller hjulspindel skulle jag väl kalla det, det är därför det heter spindelled. Det får du nog köpa på skroten/bildelsbasen, kanske finns nytt med lite tur också? Det är väl en del av örat där spindelleden fäster in som har gått av?