4032
Sök

Värde/Intresse S.Co.T/scot/s.c.o.t/Itameccanica Kompressor/Supercharger

6 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
#1
Jag har en kompressor liggandes.

Jag vet inte mycket om värdet på den, köpt för ca 5000:-, men såg att det fanns en på ebay där budet låg på 12500 dollar????!!!!?????

Kompressorn har renoverats, suttit på en wankelmotor som aldrig blev färdigbyggd (dom fick aldrig motorn att fungera korrekt), plockats av och sen dess legat med papper i sig.

Söker all möjlig in information om den, svar uppskattas

https://www1.garaget.org/gallery/images/101/100350/100350-c5beff04ec53669553fca4c6ad7c56ee_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/101/100350/100350-b924fd3d2af9d8a84b8749c865cc0bb1_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/101/100350/100350-b66fdde85ee3042cde7306a72feb9f07_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/101/100350/100350-d8d80e0d6832e3700699a59d911663d3_large.jpg


8 Inlägg
24 mars 2017
#2
Hej,

Jag har två stycken.
Jag tror att jag betalade cirka 4000:-/styck , men det var cirka 5-10 år sedan.
En tänkte jag sätt på mitt Fiat 126 projekt, VWIAT 126

1 Inlägg
måndag 17:09
#3
Pontuus skrev:
Jag har en kompressor liggandes.

Jag vet inte mycket om värdet på den, köpt för ca 5000:-, men såg att det fanns en på ebay där budet låg på 12500 dollar????!!!!?????

Kompressorn har renoverats, suttit på en wankelmotor som aldrig blev färdigbyggd (dom fick aldrig motorn att fungera korrekt), plockats av och sen dess legat med papper i sig.

Söker all möjlig in information om den, svar uppskattas

https://www1.garaget.org/gallery/images/101/100350/100350-c5beff04ec53669553fca4c6ad7c56ee_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/101/100350/100350-b924fd3d2af9d8a84b8749c865cc0bb1_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/101/100350/100350-b66fdde85ee3042cde7306a72feb9f07_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/101/100350/100350-d8d80e0d6832e3700699a59d911663d3_large.jpg

Tjena undrar bara om du fick fram nån info om kompressorn. Vet du nåt om den. Var den kommer ifrån el storlek eller nåt. Mvh marcus

805 Inlägg
tisdag 11:49
#4
Highboy skrev:
Pontuus skrev:
Jag har en kompressor liggandes.

Jag vet inte mycket om värdet på den, köpt för ca 5000:-, men såg att det fanns en på ebay där budet låg på 12500 dollar????!!!!?????

Kompressorn har renoverats, suttit på en wankelmotor som aldrig blev färdigbyggd (dom fick aldrig motorn att fungera korrekt), plockats av och sen dess legat med papper i sig.

Söker all möjlig in information om den, svar uppskattas

https://www1.garaget.org/gallery/images/101/100350/100350-c5beff04ec53669553fca4c6ad7c56ee_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/101/100350/100350-b924fd3d2af9d8a84b8749c865cc0bb1_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/101/100350/100350-b66fdde85ee3042cde7306a72feb9f07_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/101/100350/100350-d8d80e0d6832e3700699a59d911663d3_large.jpg

Tjena undrar bara om du fick fram nån info om kompressorn. Vet du nåt om den. Var den kommer ifrån el storlek eller nåt. Mvh marcus

TS var inloggad senast i Mars 2018 så håll inte andan tills det kommer ett svar. wink

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

8 051 Inlägg
för 1 timme sedan
#5
Helt o t - men ändå?
Vet någon om Judson eller Okrasa existerar numera?
Sökte för några decennier sedan respirator till 2CV, med negativt resultat.


Sök