9000
Sök

Montera ny AC-Kondensor - hur kritiskt med omedelbar service pga torkfilter

13 Inlägg
för 16 timmar sedan
Trådstartare
Hej.

Har precis bytt AC-rör och ska nu sätta i en ny kondensor. Vad jag förstått är torkfiltret extremt känsligt för fukt. Tänker att jag placerar kondensorn och är snabb med att koppla in rören efter att lossat förseglingen till portarna på kondensorn. När allt är inkopplat är systemet förseglat men det kommer ju vara luft/fukt i rören?

Hur kritiskt det är med omedelbar tömning/tork/påfyllnad? Detta behöver jag göra på verkstad och kan potentiellt ta några dagar innan jag får tid. Hinner torkfilter fördärvas då?

Fri fart för ett fritt folk!
15 223 Inlägg
för 2 timmar sedan
inte alls men man ska undvika att ha torrfiltret öppet men att det är i ett slutet system är inga problem den fukt som tittar in när du monterar allt vacumsuger man bort och kokar bokstavligen bort funkten så det är inga problem . problemet blir om man flera dagar har systemet öppet

Kör fort så hinner inget hända...

13 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Growe skrev:
inte alls men man ska undvika att ha torrfiltret öppet men att det är i ett slutet system är inga problem den fukt som tittar in när du monterar allt vacumsuger man bort och kokar bokstavligen bort funkten så det är inga problem . problemet blir om man flera dagar har systemet öppet

Tack. Då finns det hopp om det. big_smile

Sök