1.500:- i böta om du kör 1km/h för fort!!

master_lars
17 juli 2007 · 1 180 Inlägg

Helt ärligt, polisen bryr sig inte om 1 km/h förmycket... De kommer inte att stanna en bil som ligger på 91 på 90-väg... Fartkamrerna fotar vid en 8-9km/H för fort. Som Zoopåse skriver, alla hastighetsmätare visar mer eller mindre fel...

aerosaab
17 juli 2007 · 38 Inlägg

Okej då vet jag det

Saab 9000 Aero
fritzo
17 juli 2007 · 123 Inlägg

En liten undran dårå....
Hur pass lika visar polisens laser och en eventuell gps i bilen....
Mätarna går ju som sagt inte att lita på 100 % men om gps:en också visar olika med deras uttrustning blir det ju ännu mer omöjligt

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också
aerosaab
17 juli 2007 · 38 Inlägg

fritzo skrev:
En liten undran dårå....
Hur pass lika visar polisens laser och en eventuell gps i bilen....
Mätarna går ju som sagt inte att lita på 100 % men om gps:en också visar olika med deras uttrustning blir det ju ännu mer omöjligt

Men gpsen ska vissa rätt

Saab 9000 Aero
ludde__mannen draminbil.nu
18 juli 2007 · 1 382 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

ludde__mannen skrev:
En lag är en lag?
-"Jag stal bara lite, ni kan inte döma mig för stöld! Inte ens lite.."

Att de skulle stå på vägen och skjuta men sen bara ta de som bryter mycket mot lagen vore i mina ögon väldigt sjukt.. Att släppa nån som begått ett lagbrott borde vara tjänstefel..

Har man "byggt om" sin bil så att mätaren inte längre visar rätt så borde man ändå kolla upp vad den verkligen visar? Lättast genom att jämföra med en GPS..
Antar att det var där problemet låg när du fick böter aerosaab?

Sen förstår jag helt klart att man blir förbannad över det, kan mycket väl tänka mig hur det svider.. Men som sagt, inte ska man frias ifrån stöld för att man bara stal ett halsband istället för tre hos juvelerarn?

nu är du löjlig! att gämföra med en stöld ?? dom kommer ju på nya sätt hela tiden för att mjölka ur oss svenssons på pengar men du är vell för blind för att se det hur många bilar går exakt som mätaren visar? därför dom satte 6 km/h för felmarginal

Exemplet var för att visa att ett brott är ett brott.. Oavsett om det är grovt eller inte! Tror du förstår det egentligen tongue


INGA bilar har från fabrik mätare som visar rätt.. Helt korekt! Alla bilars mätare visar för mycket! För att man inte ska kunna skylla på det sen! Jag har jämfört Bilmätare vs. GPS i ett 10-tal fall.. Resultatet har alltid varit det samma! (förutsatt att man inte bytt fälgar typ min slk.. Där visar mätaren nära exakt..)


Vad gäller fel visande lasermätare:
Polisen måste kalibrera sina mätare väldigt ofta (vet inte hur ofta men kan ha varit var 14:e dag..)


Ser förövrigt alldelles utmärkt. Fick glasögon för någon månad sedan!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang