HJÄLP!!! Mitt neon kit...

-=VR6R=-
20 februari 2005 · 48 Inlägg

Hur ska man montera det, & var ska man sätta fast fästena???

Jag har en Golf 3:a...

Tacksam för svar, sitter i garaget nu sad

Gå in & skriv privata medd.

-=VR6R=-
20 februari 2005 · 48 Inlägg

ingen???

-=VR6R=-
21 februari 2005 · 48 Inlägg

Är det ingen som kan något om detta???!!!

Germax
21 februari 2005 · 12 086 Inlägg

Innan jag skriver igen så kan jag säga att jag skrev värsta inlägget här igårkväll men knullsidan lagga ihop när jag tryckte på "skicka"=P

Det va dumt att du köpt neonkit, idag finns överkommliga LED kit. Och de är bättre i alla avseenden.

Men installationen är den samma.
Personligen så tyckerj ag det är fult när rören syns och ljuset blir direkt. Dessutom är det lättare för polisen att upptäcka det. Så det bästa är att lägga rören bakom kjolar, stötfångare etc. Sätt inte rören så de utsätts för extra skit, de har det ganska taskigt där de sitter under bilen redan så. Fäst rören med skruv, buntband, fästanorningar. Bara de ditter fast. Ett stort OBS, om du gör några ingrepp i chassit som att borra hål lr dyl. se förguds skull till att behandla nakna plåtytor, du vill inte att bilen ska rosta upp i framtiden.

Neonljus är kännsliga för fukt så se till att täta rikligt, i alla tänkbara skarvar och hål.
När väl rören sitter där så ska kablarna dras, förök att lägga de på så dålda ställen som möjligt. Så de inte slits av om man kör över något olämpligt. Det är inte särskilt svårt men är man rookie så är dte inte lätt dte förtår jag, dte ända är väl att fråga någon kunnig. Allt ska va tätt men sen är bara plus med plus och minus med minus. Lycka till.

-=VR6R=-
22 februari 2005 · 48 Inlägg

Jag har inte neon lysrör, utan jag köpte mitt kit på: www.blueride.se

1995:-

LED neon kit.

Tack för ditt svar... smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang