22 juli 2007
Trådstartare
MTR skrev:
kohler skrev:
Det e nått knas med mitt högra halvljus (angel eyes, projektorlins, bilen e till vänster)
Först brände den kabeln och kabelskon och fästet på glödlampan till min race sport lampa (55W) men glödtråden var hel. Då klippte jag kabeln där den var hel och fin igen.. skaffa ny kabelsko och lampa (philips xenon look 55W) och prövade.. Wee det funkade! .. körde några dagar, sen samma sak igen!!
Jag har nu köpt grövre kabel att skarva med och en 55W lampa från biltema så det inte ska bli så jävla dyrt

men innan jag försöker igen vill jag fråga er som har lite koll på el:
Vad kan det vara och vad gör jag åt det? mvh//kohler
Om det kom förmycket ström skulle lampan gå sönder direkt. Jag tror mer på att kylningen är i minsta laget.
Vet bilar när hela insatsen smält ihop trots att de bara haft 55w.
Angel eyes och linser blir mycket varmare. Speciellt om det är mycket stadskörning.
Testa att ta bort ev skydd eller borra några hål i ovankant på baksidan så det blir mer cirkulation. Förmodligen är det bättre kylning på andra sidan redan, därav fenomenet att bara ena lampan strular.
tack för svaret! det låter rimligt då det är mkt mindre plats bakom högra sidan (där det har pajjat) än bakom vänstra! ska pröva å borra lite tror jag! thx! Nån som kan ge fler borr-tips, var ska jag borra?
Second is the first loser