3021
Sök

X40 2,0t VS T4

Sir Real
390 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
#1
Ska köpa bil å det lutar åt en v40 2,0t -04 men är intresserad av en t4 (03) nån som har nån uppfattnig om service är mkt dyrare på t4 och om det är nått speciellt man ska kolla på typ vanliga fel på s40. blir det en 2,0t kommer den nog chippas nån gång i framtiden.
Senast redigerat av PushedRay (31 juli 2007)

1 833 Inlägg
31 juli 2007
#2
Sök på www.x40nordic.com finns trådar om lite allt möjligt där smile
Har tyvärr inte svaren på rak arm.
Senast redigerat av Squadron (31 juli 2007)

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Troligen galen...
567 Inlägg
31 juli 2007
#3
PushedRay skrev:
Ska köpa bil å det lutar åt en v40 2,0t -04 men är intresserad av en t4 (03) nån som har nån uppfattnig om service är mkt dyrare på t4 och om det är nått speciellt man ska kolla på typ vanliga fel på s40. blir det en 2,0t kommer den nog chippas nån gång i framtiden.

Ingen skillnad i servicepriserna på t4 och 2.0t.
Lyssna efter klonk i framvagnen, dessa bilar käkar fjäderbenslagringar som få andra bilar. När jag sålde min 2.0T -04 med 5000mil på mätaren hade jag bytt fjäderbenslagringarna 2ggr.
Om du ändå tänker chippa, varför inte gå direkt på en T4 så har du 200hk innan trim och inte 200hk efter trim som  det blir om du köper en 2.0t.

Vill du dessutom trimma lite mer så orkar kolvarna i 2.0T -01 t.o.m. -04 inte med mer än 225hk/345nm om du vill köra med säkerhetsmarginal. T4´ans kolvar och stakar hänger med upp till 300hk/400nm utan problem.



och som sagts ovan, på x40nordic.com har dom svaren på alla frågor om s/v40 bilarna...

645 Inlägg
31 juli 2007
#4
T4:an är ju helt klart att föredra ifall du ska trimma mer än 300hkr då den har bättre grund att stå på än 2.0T. Jag hade iaf valt T4:a.

Sir Real
390 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
#5
Mebb skrev:
PushedRay skrev:
Ska köpa bil å det lutar åt en v40 2,0t -04 men är intresserad av en t4 (03) nån som har nån uppfattnig om service är mkt dyrare på t4 och om det är nått speciellt man ska kolla på typ vanliga fel på s40. blir det en 2,0t kommer den nog chippas nån gång i framtiden.

Ingen skillnad i servicepriserna på t4 och 2.0t.
Lyssna efter klonk i framvagnen, dessa bilar käkar fjäderbenslagringar som få andra bilar. När jag sålde min 2.0T -04 med 5000mil på mätaren hade jag bytt fjäderbenslagringarna 2ggr.
Om du ändå tänker chippa, varför inte gå direkt på en T4 så har du 200hk innan trim och inte 200hk efter trim som  det blir om du köper en 2.0t.

Vill du dessutom trimma lite mer så orkar kolvarna i 2.0T -01 t.o.m. -04 inte med mer än 225hk/345nm om du vill köra med säkerhetsmarginal. T4´ans kolvar och stakar hänger med upp till 300hk/400nm utan problem.



och som sagts ovan, på x40nordic.com har dom svaren på alla frågor om s/v40 bilarna...

ok bra att veta ska lyssna efter det ! ska kolla på två imorn smile men lutar just nu mer åt en t4 men svårt att bestämma sig hade inte tänkt trimma mkt runt 200 får räcka ... ett tag iallafall

Troligen galen...
567 Inlägg
1 augusti 2007
#6
PushedRay skrev:
ok bra att veta ska lyssna efter det ! ska kolla på två imorn smile men lutar just nu mer åt en t4 men svårt att bestämma sig hade inte tänkt trimma mkt runt 200 får räcka ... ett tag iallafall

Om du har den inställningen så är det enda alternativet en T4a. För "räcker ett tag iallafall" brukar betyda att man i framtiden kommer trimma mer, och då är kolvarna i 2.0t för klena...


Sök