Är min luftmassemätare SÖNDER???

Thiger_84
27 juli 2007 · 509 Inlägg

Byt tebax te orginalfilter, rengör lmm å koppla av strömmen nån timme å testa sen. Har hört att vag-bilar e känsliga för öppna filter.

S3_MTM
1 augusti 2007 · 11 Inlägg

MIn kompis hade en sån felsökare och det stod att luftmassemätaren va söner. Vad kostar en sån till en s3. Nån här som varit tvungen att byta.

n0jas OEM <3
1 augusti 2007 · 194 Inlägg

antagligen samma som till de flesta VAG bilarna 1.8T,GTi etc etc ! kostar väl ca: 1500kr har jag för mig ! MVH

These days ♪♫
Nasty Heavy Metal N' Horsepower
1 augusti 2007 · 174 Inlägg

e55boy skrev:
Min LMM gick sönder för ett par veckor sen. Lustigt nog oxå bara nån vecka efter luftfiltermontage tongue. Iaf, bilen bluddrade på tomgången, gick ojämnt som fan, och låg på för lågt varvtal.
Uppe i fart märktes det inte lika väl, men den va inte riktigt lika pigg som normalt. Jag hade ingen lampa som tändes, men däremot fanns en felkod i datorn som visade att LMM gav fel värden (gjorde ett diagnos-test på mercedes).
Vill du veta helt säkert på en gång borde du lämna in den på diagnos-test. Vem vet du kan få reda på andra saker som är dåliga oxå (på gott och ont iof tongue). Det kostade mig 1200 för nästan 2 timmar. Väl värt de, för då VISSTE jag vad som va fel, då slapp jag gissa nå mer.

Två timmar? En diagnos brukar ju ta typ 10 min :S

Vad gäller priset på en lmm till en vag 1,8T så är 1300-1500 att räkna med. Men min erfarenhet av audis S-modeller är att allting är deluxe och kostar dubbelt så mkt som till de "vanliga" modellerna tongue
Ring och fråga

Senast redigerat av Nasty (1 augusti 2007)

Alla kan köra fort rakt fram...
zander
1 augusti 2007 · 371 Inlägg

vad är det för öppet filter som monteras,.. tycker man ser lmm som går sönder stup i kvarten smile

Life is a bitch, then u die
bumpe Lastbilsmekaniker
1 augusti 2007 · 3 878 Inlägg

De gås sönder stup i kvarten med org filter med så det är inget ovanligt...

XanderCage
2 augusti 2007 · 193 Inlägg

Lmm har gått sönder både min, pappas och mammas bilar. Leon 20VT, Seat Toledo v5 och passat tdi.
Det har inte lyst någon lampa på någon av dem när detta har hänt.
Ang kostnad så runt 3000 har det blivit inklusive arbete och felsök och lmm då givetviss.
Min gick sönder innan jag monterade öppet filter och har nu gått med öppet filter i 6000mil
och det har inte varit några problem.
Som någon sa, så går de sönder stup i kvarten oavsett öppet filter eller ej.

Hoppas det löser sig för dig!

Mvh Kimme

Tobbe84
2 augusti 2007 · 13 Inlägg

det är ju lika bra att byta den... kosstar inte mycket... en bilig försäkring... kan jue hända att en cylinder eller någa pajar...

Vad gör livet värt stt leva?
_Andrew_
2 augusti 2007 · 145 Inlägg

Det jag fick lära mig på Audi var att OM bilen går kasst, och man drar ur LMM, och den fortsätter att gå kasst, så är det INTE LMM som är trasig.
Då ska nämligen motorn ta något nödprogram med förprogrammerade värden som ska funka.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang