2219
Sök

Bogserkroken

75 Inlägg
1 augusti 2007
Trådstartare
Hej. Jag har en liten fråga här bara. Jag ska sätta på min bakkofångare (ej orginal) men det passar inte på pga att bogserkroken (på vänster sida) sitter ivägen. Är det något man måste ha eller är det bara att kapa av den?

Hur kommer besikningen gilla det eller kollar dom inte det?

Samma sak fram. Är det viktigt att ha den eller är det inga delar besikningen kollar?

Tack, MVH René

75 Inlägg
1 augusti 2007
Trådstartare
typ min bil är en 03a. behöver den inte ha den då? den har 103 hk så det är kanske inte det lättaste att tex bogsera en 240 tongue

88 Inlägg
1 augusti 2007
Vad jag har hört så behöver du regbesiktiga om du monterar bort draget, men inte om du kapar det rakt av? Någon som kan ge klarhet i frågan?

Eliminator
1 441 Inlägg
1 augusti 2007
3rik skrev:
Vad jag har hört så behöver du regbesiktiga om du monterar bort draget, men inte om du kapar det rakt av? Någon som kan ge klarhet i frågan?

Du måste registrera om i vilket fall, det står drag i papprena och om du demonterar det så blir det anmärkning saknas ombesiktning eller omreg, om du kapar den så blir det skadad och ombesiktning.

//T

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

75 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
okej. det visste jag också. men jag menar inte dragkroken. uten jag menar den andra kroken som man sätter fast bogserlinan ifall man ska bogsera en annan bil

124 Inlägg
2 augusti 2007
ja ja tänkte där.. nån krångla till det.. tar man bort "kulan" så äre vell säkert omskrivning..

men inte fan tror ja de gör nått om du tar bort dragögglan bak..  du kan ju alltid svetsa dit den om de inte blir nöjda.. inte för ja nånsin tror de bryr sig wink

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)

75 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
okej. tack för hjälpen. äntligen någon som fatta vad jag mena tongue hehe... jag tror inte heller att dom bryr sig. hade bara varit tråkigt om jag tar bort den och måste svetsa dit den igen. kjolen får ju inte plats annars som du kanske ser på bilden sad

ha de gött. MVH René

124 Inlägg
2 augusti 2007
kaapa ba kapa bort!

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)

Sök