4288
Sök

Trimning av Toyota Celica????

905 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
Vet någon hur man kan trima en Toyota Celica?? Jag kan inte chipa den så undrar nu om det finns andra möjligheter???   //Kiki

1 741 Inlägg
31 juli 2007
varför går det inte chippa? och du har ju skrivit på din bil pres att du ska turbokonvertera så.. just do it smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

RS
886 Inlägg
31 juli 2007
Finns inga chip till Celica, men det finns andra sätt att trimma så man får upp effekten 30-40 hk. Dock måste man ha turbomotorn wink Jag skulle skita i att trimma, och spara pengarna till en turbobil istället. Då kan man trimma mycket billigare.

Focus RS

905 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
Okej....Men om jag köper en turbo till bilen skulle det göra någon nytta? kan jag över huvudtaget sätta in en turbo?

Bostrom skrev:
Finns inga chip till Celica, men det finns andra sätt att trimma så man får upp effekten 30-40 hk. Dock måste man ha turbomotorn wink Jag skulle skita i att trimma, och spara pengarna till en turbobil istället. Då kan man trimma mycket billigare.

905 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
Jag har en insugs motor och har hört att det inte är lönt att chipa för det ger nästan inget resultat nu vet jag inte om det är sant men många har sagt det.....   jo det är sant..... wink

tecman skrev:
varför går det inte chippa? och du har ju skrivit på din bil pres att du ska turbokonvertera så.. just do it smile

RS
886 Inlägg
2 augusti 2007
haagi skrev:
Okej....Men om jag köper en turbo till bilen skulle det göra någon nytta? kan jag över huvudtaget sätta in en turbo?

Bostrom skrev:

Klart du kan sätta in en turbo, men det är dyrt som fan...tror inte du har lust med det. Bättre att spara till en bil som redan har turbo som sagt...

Focus RS

761 Inlägg
2 augusti 2007
Om du vill bemöda dig med mycket jobb så mecka dit en 3S-GTE gen3 jap.spec (242hk), den har ganska god trimpotential:) Sneglar själv på en sån till min MR2:a..

Edit: Gen2 motorn har jag fått varningar ifrån på många håll,, däribland även från Toyota som nästan bad mig att behålla min 3S-GE gen3 istället, bara för att det var i från grunden en bra/hållbar motor.
Senast redigerat av Markus_MR2 (2 augusti 2007)

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Sök