Råd om Platt-TV

Jonve Livsnjutare
30 juli 2007 · 342 Inlägg

Halloj..
Nu är det så att jag ska köpa en ny tv och eftersom det inte finns mkt annat än platt tv så lär det bli en sådan! Så vad ska man tänka på när man ska köpa platt tv?
HD ready vet jag redan smile

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!
Sir_x
30 juli 2007 · 945 Inlägg

Det finns en tråd som jag vill minnas var ganska uttömmande inom området.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
Tengu1969
30 juli 2007 · 1 396 Inlägg

Köp plasma.

Har haft 3 lcd:er både HD-ready och Full-HD.
Har lämnat tillbaka alla för att det på en mörk bild blev ljusa punkter lite överallt.
Enda dåliga jag vet med plasma är att det finns risk för inbränningar,
plasma är bäst på allt annat.

Ska du ha 42 tum eller mindre räcker HDReady, du ser ingen skillnad på FullHD och HDReady i dom storlekarna. Men ska du ha 46 tum och uppåt så är det värt att kika på FullHD.

Gå till butik och jämför, lita inte på kontrastsiffror och annat. Köp den du själv tycker har bäst bild.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Tengu1969
30 juli 2007 · 1 396 Inlägg

Kan också rekommendera www.minhembio.com/forum

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
ToXtreme
30 juli 2007 · 3 627 Inlägg

Jag säger tvärt emot NiclasT här faktiskt.. Föredrar LCD, mkt bättre bildkvalité!

Och bästa märket anser jag att Samsung är, har själv 2 st och är jävligt nöjd med dessa, de är snygga och har riktigt bra upplösning/bild!

Dessutom går de att koppla datorn till det och få lika bra bild som på en datorskärm roll

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Markolainen
30 juli 2007 ·

Om jag bara skulle se på Film/Teve skulle jag köra på en Plasma.
Men ska man köra dator/konsol så skulle jag välja LCD.

TRYIT Teddan
30 juli 2007 · 2 495 Inlägg

gå å titta i affären , precis som någon skrev tidigare.
har haft flera platt tv och har nu i alla rum (vardagsrum, sovrum, barnrum, köket)
har i vardagsrummet nu en 50" samsung full-hd , är ruskigt nöjd med den.
Men med storhetsvansinne som man har så vill man gärna ha en 63" smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
P-G Säl-Tämjare...
30 juli 2007 · 1 024 Inlägg

ToXtreme skrev:
Jag säger tvärt emot NiclasT här faktiskt.. Föredrar LCD, mkt bättre bildkvalité!

Och bästa märket anser jag att Samsung är, har själv 2 st och är jävligt nöjd med dessa, de är snygga och har riktigt bra upplösning/bild!

Dessutom går de att koppla datorn till det och få lika bra bild som på en datorskärm roll

håller med dig också på den där punkten.

jag har en 46" från http://www.swedx.se (en mörk mahogny) funkar jätte bra och aldrig några problem med den

Vilket jävla drag :)
froost
30 juli 2007 · 20 Inlägg

Angående plasma lr LCD tycker jag att det är en smaksak.  Ödsla inte pengar på en full HD när de inte ens i dagens läge sänds full HD. Kommer nog ta ett par år. Det de sänder nu är vanlig HD sändning som du kommer få ut med din HD ready (Om du har en HD box. Som bara canal digital har. Viasat jobbar på en grymming)
Köp absolut en med flera HDMI ingångar då detta gör seriös skillnad i kvalitet när du t.ex kollar på dvd.

On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over....
Audi S4 (1994)
Jonve Livsnjutare
30 juli 2007 · 342 Inlägg

Okey, var iväg o kollade på OnOff's, Audio Video's och Expert's utbud idag! Var först in på Onoff och blev riktigt grymt besviken på bildkvaliten på deras skyltexemplar! Åkte sedan till Expert och där var det bättre bild o service! Sist men inte minst åkte man till Audio Video, där det var knivskarp skärpa på deras skyltexemplar, dom måste ha varit dom enda som som visar ifrån HD-Tv kanaler, och Audio Video's service är oslagbar! Synd att dom har så höga priser bara!

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSH … EO8VxZtSy_ Ska kolla på den här imorgon och se om det är nått att ha!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!
Jonve Livsnjutare
2 augusti 2007 · 342 Inlägg

Verkade skaplig bild på den! Tror jag ska beställa den!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!
krillle87
3 augusti 2007 · 38 Inlägg

Ska du köpa en stor vardagsrums tv och tänkt lägga runt lr över 10 tusen, tycker jag du skall satsa på en lcd med full hd, Jag menar en tv har du ju iaf i 6 år minst och då kan det vara värt dom extra tusenlapparna, jag menar det här med blueray kommer ju slå ut dvd skivan inom ett par år (tror jag) och då är fullhd överlägset, samma om du tänkt spela tv spel, koppla till datorn m.m

Ska det vara Volvo så är en R enda altenativet!
villon
3 augusti 2007 · 684 Inlägg

Vad jag märkt när jag varigt ute och gemfört märken är klart samsung det som imponerar mest, tack vare väldigt högkontrast gentemot andra märken, samsung har i medel ca 6000/1 kontrast,, andra ligger på lägre vanligast, Sen även imponera samsungs "flytande" bilkvalitet, då många tv "hackar" i bilderna när det är mycket rörligt, (gemförde 2 fast 2 furious som spelades då",, och sen ska du veta att det är inte många platt-tv som har 100hz, utan de flesta ligger på 50hz kanske också en bit att beakta när du köper tv.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang