Ingen kommp omega 3000 24v

opelmtx
13 december 2005 ·

Hallå är det någon som har tipps om vad det kan vara gick ut i morce o skulle starta bilen vred runt nycken o det lät som vanligt men sen släpte jag starten för tidigt så han bara bara tände till sen svred jag om nycken igen men då fans det ingen komp vad kan felet va?  tacksam för råd
Mvh Micke

Senast redigerat av opelmtx (13 december 2005)

turbotompa fritidsprofessor
13 december 2005 · 1 197 Inlägg

låter overkligt att motorn skulle tappa allt komp samtidigt.... kan inte bara vara startmotordrevet som kärvar så den bara spekar utan att hugga in i startkransen??

p@trioten Vårdare!
13 december 2005 · 60 Inlägg

jo de måste vara som turbotompa skrev!

Opel Power ''Fresh Thinking Better Cars''
Drönirettab
13 december 2005 · 21 761 Inlägg

Enklast är ju att titta om motorn rör sig när man kör startmotorn.

opelmtx
13 december 2005 ·

Jag är inte föd i fastun derekt så jag vet hur det låter när motorn snurrar har kollat kammarna oxå dom snurrar så motorn går runt

Lunnajs Mr
13 december 2005 · 267 Inlägg

du har inte blåst nån säkring för tändningen eller liknande då?
jag gjorde likadant en gång, fast då gick inte motorn runt utan de va nån annan säkring som bränt..

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.
opelmtx
14 december 2005 ·

alla säkringar är hela det är inte det som var felet jag tog komp prov o det var 0,5 på alla burkar men nu i natt när ja var ute så starta bilen bå en gång mycket mystiskt fel men han rök satan i 15 minuter sen sluta det o han går nästan som han ska.. lurig fel?

Kirre
14 december 2005 · 2 122 Inlägg

toppackningen kan ju ha pajjat inget är omöjligt. tappa kompen när packningen pajjade på en bils om ja hade

Senast redigerat av Kirre (14 december 2005)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
turbotompa fritidsprofessor
14 december 2005 · 1 197 Inlägg

Kirre skrev:
toppackningen kan ju ha pajjat inget är omöjligt. tappa kompen när packningen pajjade på en bils om ja hade

På alla 6burkarna samtidigt?? men tjena, de e ungefär lika stor chans som att vinna högsta vinsten på lotto...2helger i rad

Kirre
14 december 2005 · 2 122 Inlägg

packningen for där den är som smalast mellan cylindrarna altså mellan 1 och 2ans cylle och 3 och 4 cylle iofs satt de turbo på den smile

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
opelmtx
14 december 2005 ·

turbotompa skrev:

Kirre skrev:
toppackningen kan ju ha pajjat inget är omöjligt. tappa kompen när packningen pajjade på en bils om ja hade

På alla 6burkarna samtidigt?? men tjena, de e ungefär lika stor chans som att vinna högsta vinsten på lotto...2helger i rad

ja Visst Det är men vi var 3 personer som höl på med bilen alla lika förvånade

Sharky
14 december 2005 · 10 287 Inlägg

Är det hydrauliska tryckare på en sån där pjäs?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
opelmtx
14 december 2005 ·

Sharky skrev:
Är det hydrauliska tryckare på en sån där pjäs?

/Göran

Japp det är hydraliska lyftare

Blyfoten
14 december 2005 · 81 Inlägg

Kallt ute eller? Bytt olja? Trög olja i lyftarna så dom blev för hårda när det dessutom blev lite oljetryck på dom, o så kunde inte ventilerna stänga helt?? Skulle ju jag gissa på av den beskrivningen som du angett... Blockpackningen lär inte gå bara sådär heller.

OPEL - Ett sätt att ha det bra!
opelmtx
14 december 2005 ·

Blyfoten skrev:
Kallt ute eller? Bytt olja? Trög olja i lyftarna så dom blev för hårda när det dessutom blev lite oljetryck på dom, o så kunde inte ventilerna stänga helt?? Skulle ju jag gissa på av den beskrivningen som du angett... Blockpackningen lär inte gå bara sådär heller.

Det stämmer nog efter som han starta när han kom in i garaget o tina upp
viste det sen förut har haft andra bilar med hydraliska lyftare men jag tänkte inte på det.. skulle kolla om det var någon annan som hadde något annat tipps jag vet ju att passat v5 har en annan anårdnig som gör att om det inte finns vakum i ett system så har du ingen komprition om det fanns något liknande på Omegan

Drönirettab
14 december 2005 · 21 761 Inlägg

opelmtx skrev:
Jag är inte föd i fastun derekt så jag vet hur det låter när motorn snurrar har kollat kammarna oxå dom snurrar så motorn går runt

Menade inte att håna.

opelmtx
14 december 2005 ·

Drönirettab skrev:

opelmtx skrev:
Jag är inte föd i fastun derekt så jag vet hur det låter när motorn snurrar har kollat kammarna oxå dom snurrar så motorn går runt

Menade inte att håna.

Nä förstår det bara det att det är frustrerande när man ska i väg på morgonen sen startar inte bil och sen när någon frågar om man är säker på att motorn går runt börgar man nästan skratta... men det är lungt hehe wink

Drönirettab
14 december 2005 · 21 761 Inlägg

Ok.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang