4829
Sök

Ställa hydraliskt styrda ventiler

Fordonstekniker
157 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
Någon som vet vart ja kan åka för att ställa in mina hydraliskt styrda ventiler? Bor i sthlm..
Senast redigerat av Niko_turbo (8 augusti 2007)

De ska vara mer än det verkar;)

761 Inlägg
8 augusti 2007
Har du hydrauliska tryckare?? Dessa ska inte ställas in,, liksom det som är poängen med det hela. Oljetrycket sköter det åt dig.
Senast redigerat av Markus_MR2 (8 augusti 2007)

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Fordonstekniker
157 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
När motorn e varm  så låter det nästan ingenting om ventilerna men när den e kall så låter det mycket. e de bara för att den måste bli varm och att oljan måste komma dit och skapa tryck?

FreddeK
8 augusti 2007
Niko_turbo skrev:
När motorn e varm  så låter det nästan ingenting om ventilerna men när den e kall så låter det mycket. e de bara för att den måste bli varm och att oljan måste komma dit och skapa tryck?

japp och smörja...kall olja flyter inge vidare så det är ju därför.
Därför man inte ska varva en kall motor=)

1 661 Inlägg
8 augusti 2007
Men om den tickar kan du ju byta lyftarna, det har jag gjort. Nu är den tyst kall som varm.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
8 augusti 2007
Byta olja brukar funka.
Jag har 32 sådana ventiler på min o när jag köpte bilen så var det lite ventil sång.
Byte olja (Mobil1 Synth 10-40W eller 5-50W nåt sånt) o det försvan, kommer bara när det är kalt under -5C.

Fordonstekniker
157 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Hur byter jag lyftare och vart kan ja få tag på sånna? Är det något man kan göra själv?

1 661 Inlägg
9 augusti 2007
Om du är teknisk/mekanisk så kan du göra det. Det är lite bökigt men det går. Man måste ju ta av ventilkåpan och plocka dem 2 i taget sedan rotera veven/kammarna senda plocka nästa osv. Har du rak motor så går det fort. Vart man köper till din bil vet jag inte men om det är Fiaten du menar så kan du köpa dem på Fiat.
ps: jag har en bild på min sida som jag tog under lyftarbytet på min 3000GT.

Sök