koplings problem på skoda octavia 1,8T (150hk)

dj_padde
4 augusti 2007 · 1 813 Inlägg

jo nu e det så här var i helsingborg i går å skulle testa om chipet gjorde någon nytta=)
visst gjorde det nytta men koplingen fastnade nere i mattan:S men den kom upp igen men det händer inget när man trycker känns som det inte är motstånd kvar:S  vad kan ha hänt? koplingen e väl inte kass? e det någon cylinder som kan ha gått där :S !? 

vorre gott om någon kunde svara på detta så snabbt som möjligt annars blir det verkstaden på måndag....

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
dj_padde
4 augusti 2007 · 1 813 Inlägg

skodan är en 00a glömde skriva det;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
ThomasH_gg
4 augusti 2007 · 48 Inlägg

Låter som din koppling har rassat vill jag säja, När den åker i botten och inte kommer upp så har du pajat tryckplatan, bara att byta tillen som håller, orginal klarar runt 200hk en stund, men det är det en säcker död fär den smile

Corrado 1.8t -89
Corrado G60 -90
Golf Vr6 - 92
Vento Gl - 92
dj_padde
4 augusti 2007 · 1 813 Inlägg

okay.. jo det får bli en annan om jag hittar någon som kan passa.. vet inte alls vad man ska ha för någon.. Rsen har nog samma så jag tror inte man kan ta från den:S

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
AudiZack Living the good Life!
4 augusti 2007 · 585 Inlägg

www.fastone.se har kopplings kit som är förstärkta till 1.8T motorerna VAG.

When the flag drops, the Bullshit stops.
dj_padde
5 augusti 2007 · 1 813 Inlägg

tack. titta på sidan men stod inga priser på koplingssattsn så jag fick mejla dom=) tongue

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
dj_padde
10 augusti 2007 · 1 813 Inlägg

var visst inte felet som motorhalland trodde heller bytt tryckplattan å någon kolv men inte var det det.. så nepp nu orkar man inte mer nu blir det en helt ny koplingskit för trim som åker på smile så slipper man det problemet;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang