jag hade tänkt att byta kam i min 242 tic det ligger en b21et motor i den, jag vet inte riktigt vilken kam jag ska ha men har fått tips om a kam eller vx kam vet någon nått om dessa eller har några andra tips om kam?
Beror helt på vad du tänkt dig om den ska dra bra från botten till varvstopp eller bra från mellan till topp? Alt. Botten till mellan men de e den väl original? Va har du för kam i nu?
De bästa vore ju en turbokam typ ENEM V15 eller V16.
jag hade tänkt att byta kam i min 242 tic det ligger en b21et motor i den, jag vet inte riktigt vilken kam jag ska ha men har fått tips om a kam eller vx kam vet någon nått om dessa eller har några andra tips om kam?
en t5 kam skulle sitta fint i din maskin skule jag tro
hade en 245tic med b21et innan.. hinkade i en vx3-kam och 405-topp i den, stor skillnad jämfört med org. t-kam.. drog starkare på lågvarv, byggde ladd lite tidigare och drog även längre upp i registret..
Så en vx-3 relommenderar jag..
Du hittar den kammen (och även 531-topp) i ex. 940GL 91´-92´med b230fb motorn.
ja jag tror att den kan vara lite för vass för min motor, men vad har du haft den i?
aldrig använt den själv men köptes till en b230Et med marinvev ft kolvar och stakar men nu har jag sålt bilen grejerna skulle vara i så allt ska säljas
förövirgt körde jag K-kam i min 245turbo ihop med 405:A har ett video klipp ligger på garaget där bara K-kammen är monterad ihop med 940grenrör+turbo 940insug och 0,8 i ladd hade dock 16T och 405:A på slutet men ingen film då gick riktigt gott
är en skapligt rolig kam dock svårt vid rödljusrejs då det tar en stund innan kammen kommer i sitt rätta men efter 4500 drar det rätt skapligt dock helt död under 2500
vet att det finns vissa som kört med V och K kam i sina turbo maskiner också. Det handlar ju inte om några stora pengar för dom kamaxlarna så varför inte testa några olika alternativ och bestämma sig sedan? Annars kan du nog få mer hjälp på www.svenska200klubben.se eller TPC
vet att det finns vissa som kört med V och K kam i sina turbo maskiner också. Det handlar ju inte om några stora pengar för dom kamaxlarna så varför inte testa några olika alternativ och bestämma sig sedan? Annars kan du nog få mer hjälp på www.svenska200klubben.se eller TPC
V kammen går att hitta för skapliga pengar men K-kammarna är svåra att få tag på
V är rätt lik vx3:An sitter i B23E 84 och B230E
har själv både vx3 och K-kam ligger och väntar till 940turbon troliga är väll att k-kammen hamnar i 745:An när jag orkat kastat ur den äkliga sopsluta B234:An
tror v eller vx3 passar bra om man inte gillar att varva svinet iof ganska gott att kunna köra i 200 på 4:An och det rör på sig skapligt upp dit oxå det tror jag inte man gör med en Vx3 då är det K som gäller
När jag letade k-kam så gjorde jag helt enkelt så att jag köpte en 405 topp med k-kam på en skrot. Betalade 1000kr. Helt överkommligt tycker jag, iom att man kan sälja vidare 405toppen sen om man inte vill ha den.
När jag kollade så fanns det ca 4-5toppar med k-kam på bildelsbasen. ca 6månader sen.