4332
Sök

v6a i en mk2a

596 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
Har funderingar på att lägga i en passat v6a i en golf mk2a.
Nåron som har tips på hur man ska gå till och vad som behövs göra

Vart jag mig i världen vänder lämnar jag SVARTA RÄNDER

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 530 Inlägg
13 augusti 2007
Det sägs att den ska passa rakt i..

Volkswagen Forum: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Youtube (musik): Macki

596 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
det låter ju bra

Tyskstuk.se
630 Inlägg
13 augusti 2007
Isf hoppas jag ju på att du stoppar i en Vr6 wink dock kan det nog vara lite krångel. Har iof aldrig hört att v6 ska passa i, därimot ska 1.8t passa riktigt bra!

Biltokig
870 Inlägg
14 augusti 2007
Zairon skrev:
Isf hoppas jag ju på att du stoppar i en Vr6 wink dock kan det nog vara lite krångel. Har iof aldrig hört att v6 ska passa i, därimot ska 1.8t passa riktigt bra!

Är övertygad om att han menar vr6 wink Finns ju en hel hög Mk2 golfar med vr6or ute i världen så det ska säkert inte vara nån omöjlighet...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Tyskstuk.se
630 Inlägg
14 augusti 2007
Mr_Gear: Exakt, det va det jag menade tongue O det är nog den lätt de häftigaste bilarna som finns big_smile

Biltokig
870 Inlägg
14 augusti 2007
Zairon skrev:
Mr_Gear: Exakt, det va det jag menade tongue O det är nog den lätt de häftigaste bilarna som finns big_smile

Jo grymmt ballt med Mk2 Vr6or big_smile

596 Inlägg
14 augusti 2007
Trådstartare
Är övertygad om att han menar vr6 wink Finns ju en hel hög Mk2 golfar med vr6or ute i världen så det ska säkert inte vara nån omöjlighet...

Jag menar v6 och ingen vr6a
Det är en v6a från passat -99 som jag e sugen att bygga på

Biltokig
870 Inlägg
14 augusti 2007
Green_devil skrev:

Jag menar v6 och ingen vr6a
Det är en v6a från passat -99 som jag e sugen att bygga på

Trodde du menade den passat generationen innan som hade vr6...
Det är väl 24v v6 med 204hk du tänker på då? Är en uppdaterad vr6a men vw tog bort "r"-et ur namnet... men jag misstänker att det är annorlunda motorfästen mm. på den så den lär nog vara mera jobb med att få att passa...

596 Inlägg
14 augusti 2007
Trådstartare
ok det e kanske lättare att montera en vr6a i stället då men det skulle va roligt med en v6a 204hk

BMW Power
2 362 Inlägg
14 augusti 2007
Green_devil skrev:
ok det e kanske lättare att montera en vr6a i stället då men det skulle va roligt med en v6a 204hk

Det är inte bara och bara så du vet, kabelhärva ska fixas, motorfästen och annat.

BMW, bogsering med wire :/

Biltokig
870 Inlägg
14 augusti 2007
FugitivE skrev:
Green_devil skrev:

Det är inte bara och bara så du vet, kabelhärva ska fixas, motorfästen och annat.

Exakt, man måste ju ha över kabelhärva mm. från donatorbilen men det var du säkert redan medveten om?
Men jag tror säkert det är lättare att få dit en vr6a i motorrummet än v6an iaf...

596 Inlägg
14 augusti 2007
Trådstartare
ok ska kollar runt lite innan jag bestämmer mig

Vw trimmare
2 995 Inlägg
14 augusti 2007
Mr_Gear skrev:
FugitivE skrev:
Green_devil skrev:

Exakt, man måste ju ha över kabelhärva mm. från donatorbilen men det var du säkert redan medveten om?
Men jag tror säkert det är lättare att få dit en vr6a i motorrummet än v6an iaf...

VR6:an är inte mycket enklare att få i kabelhärva/instrumentering bakre motorbalk från golf 3 främre från corradon trångt och jävligt men inte omöjligt...

Biltokig
870 Inlägg
14 augusti 2007
MeloveGolf skrev:
Mr_Gear skrev:
FugitivE skrev:

VR6:an är inte mycket enklare att få i kabelhärva/instrumentering bakre motorbalk från golf 3 främre från corradon trångt och jävligt men inte omöjligt...

Jag sa aldrig att jag trodde det skulle vara enkelt, bara enklare tongue och det är det rimligtvis också eftersom storleken och motorplacering stämmer mera överrens mellan golf 2 och 3 än mellan golf 2 och 4...
Senast redigerat av Mr_Gear (15 augusti 2007)

Sök