5616
Sök

Sportluftfilter problem

448 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
Tjo
det är så att jag inskaffat mig ett Öppet sportluftfilter
men nu när jag kollar på min luftbox så går där en liten slang in på sidan av den,
om jag har öppet filter har jag ingenstans att sätta den slangen.
någon som vet vad den slangen är till för? samt vad jag kan göra för åtgärd för att kunna ha sportfiltret.
ganska smal slang är det.
hoppas ni vet vilken jag menar ,
edit** laggt upp bild, kolla på min bil

tacksam för svar
mvh Xzit
Senast redigerat av XzitXR3I (18 augusti 2007)

Xzit

761 Inlägg
17 augusti 2007
vevhusventilation?? var kommer slangen ifrån?? Om det är det så måste du ha dit den!

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

448 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
är inte så duktig på det , men jag har sett andra med sportluftfilter
går det inte typ att sätta nära filtret eller nåt ?

det är inte så att man kan plugga slangen?
eller bara låta den vara lös
Senast redigerat av XzitXR3I (17 augusti 2007)

Xzit

Galen
849 Inlägg
17 augusti 2007
men om slangen var i luftboxen kan du väll göra ett hål i slangen bakom sportluftfiltert och stoppa in slangen där och sedan täta den. hoppas du fattar nått av vad jag har skrivit tongue

lycka till

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 augusti 2007
Det är vevhusventilation till 99% o NEJ! Den kan inte bara ligga o hänga eller plugga igen den. Borra upp slangen som du ska fästa ditt öppna filter på och kör in ventilation slangen in i den sånna fall.

C H E V R O L E T <3

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
17 augusti 2007
är 99,5% säker på att de är vev hus venten.., finns småa "öppna" filter för dom också tongue, fiinns lite överallt de smile..

mvh tal0n

448 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
verkar vara till återcirkulation av bensinångor eller nåt i den stilen, hade som tittade lite grann, men tänkte mecka in det i mitt filter, mitt filter kommer sitta direkt på min lmm med adapterplatta, men har svampfilter variant.

Xzit

Sök