4711
Sök

sportljuddämpare till 740tic

602 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
tja, jag har orginal avgassystem på min volvo 744tic och jag undrar om det går bra att sätta dit en sportljuddämpare eller måste jag köpa ett annat avgassystem?
mvh

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
19 augusti 2007
Nej det ska väl gå bra att sätta dit en fullflödes burk, hittar du bara en i rätt dimension så,,
Men varför inte byta hela eller halv till grövre?tongue

602 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
Rooth07 skrev:
Nej det ska väl gå bra att sätta dit en fullflödes burk, hittar du bara en i rätt dimension så,,
Men varför inte byta hela eller halv till grövre?tongue

mm, jo det där med dimensionen kan bli lite krångel, jo har tänkt det men sparar det till nästa vår.

Driifter;)
1 630 Inlägg
19 augusti 2007
varför köpa burk?.. på me 3" efter bakaxel så e de löst  du har ju redan turbon katten och en till dämpare som tar bort ljud så?.. 

bara knalla in på mekonomen o köpa ett rör på en 1 meter en stegmuff o ett par klämmor o så riva bort de du har o så snicka ett fäst på röret os å e de klart.. kostar väl max 250 spänn

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Licens Svetsare
219 Inlägg
19 augusti 2007
den sista burken ska du inte ta bort, då tappar du en del effekt, ta bort alla burkar innan bakaxlen å bygg raka rör där, så har du kvar den allra sista ljuddämparen

Driifter;)
1 630 Inlägg
19 augusti 2007
ja men de gör ju mest ljud me sista burken o va tappar han 4 hk lr han märker ingen skillnad

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

602 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
okej men vilken dimension är det på orginalröret då?

Sök