2758
Sök

Köpråd, ban bil ?

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
18 augusti 2007
Eisenhut skrev:
Det första förslaget var utan tvekan det bästa.

CRX VT, med dom modsen är perfekt förstabil att leka av dig på bana med.

Det bästa med dom är att du kan köra och köra och köra och köra och köra och köra. Ford och peguotkillarna brukar titta lite avundsjukt på oss framåt eftermiddagen när deras bilar rasat och Hondorna fortfarande är ute och kör. wink

Jo Hondas motorer är bland de bästa. Resten av bilen vet jag inget om dock.

1 741 Inlägg
19 augusti 2007
är väl ganska många som trimmar rb motorerna och får ut bra med effekt? den bygger ju på ca18det motorn(den som kommer från s13) d.v.s bara skit bakom verktygen då dom rasar konstant. smile även jag har lite skit bakom verktygen men man lär sig nåt vid varje ras big_smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

1 827 Inlägg
19 augusti 2007
Tecman: Visst kan du få bra effekt med RB motorerna, men det var ju inte det han frågade.

Effekt är en av dom minsta faktorerna du behöver för att det ska gå fort runt en bana. Väghållning och körvana är betydligt viktigare, och för att få körvana så måste du ha en driftsäker bil så du slipper skruva mer än köra.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

1 827 Inlägg
19 augusti 2007
För dom som inte tror mig kan gå in och kolla tidresultaten från SLC körningen på Knutstorp i lördags. Polarnas CRX VT och Civic VT spöade skiten ur diverse Ferrari F430, Porsche GT3 RS, Opel Speedster osv osv.

Civicen, en VT med OMP stol, Toyo R888, Preludebromsar och sänkfjädrar på konidämpare körde som bäst 14.4xx

CRXen, Diffad låda, Sparcostol, Weitec Coilovers, Legendbromsar och Toyo R888 körde 1.13.8xx

Den snabbaste bilen förutom dessa körde 1.15.xxx.

Behöver jag ens nämna att Civicen har en budget på ca 30.000:-?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

1 741 Inlägg
20 augusti 2007
det jag menade är att den är driftsäker om man inte trimmar skiten ur den på fel sätt.

tyvärr så måste jag meddela att det inte är allt för svårt att spöa ferarris på bana då dom aldrig vågar gasa då dom är för rädda om sina bilar.

ja riktigt bra förare är det garanterat! och bilarna kan inte vara dåliga heller.

men sen tycker jag det är en liten fråga vad han vill ha för drift på bilen åxå. fram, bak eller awd?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
20 augusti 2007
Peugeot 205 gti med mi16 motor lättad går den som fan!

Peder DailyFresh

Sök