jag skulle behöva veta lite grejor.
hur vet man vilka turbo aggregat man ska välja?Lättast är att kolla vad andra kör till samma motor som du tänkte turbokonvertera.
hur bestämmer man när ett aggregat ska börja ladda?Rätta mig om jag har fel men det bestämmer man inte, det är väl när turbinen får tillräckligt med fart av avgaserna.
om man har en förgasar motor och ska byta till insprut med turbo vad ska man andvända
för grejor och hur ska man gå till väga? Köpa elektroniskt insprutsystem, svetsa iordning plenumkammare, fixa spridare, gasspjäll
förstår inte riktigt hur vet man vad för spridare man ska andvända?sök lite så finns det en formel hur man räknar ut vilka spridare man ska använda
http://www.mrm-racing.a.se/mrm_injectorinfo.htmvad ska man andvända för "hjärna" som berättar för allt för motorn med tex soppa och luft? Det är det som ingår i insprutssystemet, datorn styr spridarna osv. Lättast är att köpa ett eftermarknadssprut.
när vet man gränserna för hur mycket man kan ladda för just den motorn? Säkrast är att läsa om andras erfarenheter och gärna ligga i underkant.
vad är det med själva motorn man ska tänka på innan man ska stoppa dit turbo.
mer än att man ska sänka kompressionen?En jäkla massa, se till att allt är i bra skick, gör allting ordentligt, fixa oljekylning osv
jag är inte så kunnig inom själva turbo biten och ja skulle gärna vilja veta mer hur allt fungerar.
// en som inte kan så jättemycket själv men försöker hjälpa